Tak wygląda produkcja potężnego silnika Bugatti. Tutaj wszystko musi być idealne (wideo)

W 2015 roku Bugatti wyprodukowało ostatni, 450 egzemplarz swojego pierwszego auta, które powstało we współpracy z Volkswagenem.

Mowa oczywiście o Veyronie. Ostatni egzemplarz to konkretnie Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse La Finale. Zaprezentowano go podczas targów motoryzacyjnych w Genewie.

Jego właścicielem jest kolekcjoner z Bliskiego Wschodu, który większość swojej kolekcji przechowuje na Gibraltarze. Co ciekawe, La finale nie jest jedynym Veyronem, którego posiada.

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Les Legendes
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Les Legendes

Podobno w jego garażu stoi również między innymi po jednym egzemplarzu z serii Les Legendes. Seria ta liczyła 6 specjalnych wersji, każda z nich oddawała cześć ważnej osobie dla marki Bugatti. Z każdej wersji sprzedano tylko 3 egzemplarze.

W każdym z Veyronów pracuje ten sam 16-cylindrowy silnik, o mocy 1001 lub 1200 koni mechanicznych.W sieci można natrafić na krótki film pokazujący w jaki sposób powstawał.

Wymiana oleju w Bugatti kosztuje 80 tys. zł

8.0 litrowa jednostka W16 z czterema turbosprężarkami wymaga największej precyzji podczas montażu. Nie ma tu miejsca na nawet najmniejsze błędy.