Za to Subaru z 1998 roku krzyczą ponad milion zł. To i tak mało, bo wartość będzie rosła

Subaru Impreza STi 22B z 1998 roku zostało sprzedane na jednej z ostatnich aukcji za 312,555 dolarów. W przeliczeniu na złotówki jest to prawie 1,2 miliona złotych. Dlaczego ponad 20-letnie auto sportowe jest takie drogie?

STi 22B to jedna z najbardziej pożądanych wersji i być może najlepsza Impreza wszech czasów. Powstało zaledwie 400 egzemplarzy, z czego ten jest oznaczony numerem 159. Przebieg samochodu to zaledwie 39 554 kilometrów.

Subaru Impreza STi 22B
Subaru Impreza STi 22B, tył

Subaru Impreza STi 22B powstało w 1998 roku na 40-lecie japońskiej marki. Przy okazji uhonorowano trzecie z rzędu mistrzostwo w rajdach WRC.

> „Łysy” z 20-letniego Subaru pogratulował facetowi Lambo. Potem go skarcił (wideo)

Unikatowy egzemplarz został pomalowany niebieskim kolorem (nazwa kodowa 74F), przez lata znany jako m.in. Sonic Blue czy WRC Blue. Nadwozie jest o 80 milimetrów szersze, ma unikalną maskę, przedni zderzak inspirowany WRC i regulowany tylny spojler.

Subaru Impreza STi 22B
Subaru Impreza STi 22B, 2.2 boxer 280 KM

Zawieszenie jest autorstwa marki Bilstein, natomiast za odpowiednie wyhamowanie odpowiadają hamulce Brembo (czterotłokowe z przodu i dwutłokowe z tyłu) pomalowane na czerwono.

> 155 km/h na sankach między drzewami w lesie: podpięli się do Subaru Imprezy (wideo)

Charakterystyczne dla tej wersji są nawet koła, o jeden cal większe niż w standardowym modelu. Całość waży tylko 1270 kilogramów.

Subaru Impreza STi 22B
Subaru Impreza STi 22B, wnętrze
Subaru Impreza STi 22B
Subaru Impreza STi 22B, wnętrze

Jaki silnik pod maską STi 22B? Auto napędza motor typu boxer o pojemności 2.2 l i mocy 280 koni mechanicznych przy 6000 obr./min oraz 364 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Cała moc jest przekazywana na wszystkie cztery koła za pomocą 5-biegowej manualnej przekładni.

> Oto nowe Subaru WRX (2021). Wiemy, jak mocne będzie STI. Zagrozi A45 i RS3

Według nieoficjalnych pomiarów, Subaru Impreza STi 22B przyspiesza do pierwszej setki w zaledwie 4,1 sekundy (oficjalnych pomiarów nigdy nie przeprowadzono). Dla porównania, najnowsza generacja Audi RS3 na ten sam wyczyn potrzebuje 4,3 sekundy.