Wrzesień 2013 roku. Porsche zaprezentowało nową generację modelu 911 w odmianie Turbo S. Czteronapędowe coupe (lub cabrio) z 3.8-litrowym silnikiem bokser o mocy 560 koni mechanicznych potrafi rozpędzić się do 100 km/h w czasie zaledwie 3.3 sekundy. Imponujący wynik. W tamtym czasie szybciej przyspieszał tylko Bugatti Veyron.
7 lat później tyle samo czasu na rozpędzenie się do pierwszej setki potrzebuje wygodna limuzyna BMW M5, jednak wtedy nikomu nie wydawało się, że można stworzyć coś szybszego. Aż w końcu we wrześniu 2020 roku przyszedł czas na premierę kolejnej generacji Turbo S. Potężny skok mocy, z 560 koni mechanicznych do 650 koni mechanicznych pozwolił na doszczętne zmiażdżenie poprzednika (co wcześniej wydawało się niemożliwe).
Nowe Porsche 911 Turbo S przyspiesza do 100 km/h w 2.6 sekundy. Pomyślisz, że 0.7 sekundy to nie dużo, tyle trwa dwukrotne mrugniecie okiem, jednak sprawienie aby ten wynik był powtarzalny, to już jest osiągnięcie. Na załączonym materiale filmowym możesz zobaczyć jak to wygląda w praktyce.
> Nowe Porsche 911 Turbo S vs. stare 911 GT2 RS: w teorii powinny iść bardzo równo (wideo)
Na starcie do wyścigu postawiono bowiem poprzednią generację Porsche 911 Turbo S 991 oraz najnowsze jej wcielenie, czyli 992.
Dla wielu między nimi z zewnątrz nie ma żadnej różnicy, jednak pod spodem kryje się technologia na zupełnie innym poziomie.