Volkswagen Polo po liftingu (2021) oficjalnie. To już naprawdę jest prawie Golf

Volkswagen oficjalnie zaprezentował Polo po liftingu, które wjedzie do polskich salonów pod koniec lata 2021 roku. Obecna generacja Polo jest dostępna od 2017 roku, a więc jest to najwyższy czas na zmiany odmładzające. Tym bardziej, że konkurencja w tym segmencie jest bardzo silna (Opel Corsa, Renault Clio, Ford Fiesta, Toyota Yaris).

Zgodnie z oczekiwaniami, modyfikacji poddano przód oraz tył pojazdu, wzorując się na najnowszych modelach marki z Wolfsburga. Najważniejszą nowością stylistyczną są przednie reflektory, które łączy cienki pasek ledowy. Z tyłu pojawiły się nowe światła, które mocno przypominają te montowane w Golfie VIII. Poza tym przemodelowano zderzaki i lekko zmodernizowano grill.

Volkswagen Polo (2021) lifting
Volkswagen Polo (2021) lifting, światła LED
Volkswagen Polo (2021) lifting
Volkswagen Polo (2021) lifting, tył

W ofercie pojawią się nowe zestawy kół, kilka nowych kolorów nadwozia oraz nowości wewnątrz. Ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego wzrósł do 9,2-cali, natomiast cyfrowy zestaw wskaźników ma 10,25-cala. Producent zapewnia o wykorzystaniu materiałów lepszej jakości.

> Goście w Lupo robili sobie jaja z BMW M4 na autostradzie. Pod maską mają 400 KM (wideo)

Nowe VW Polo (2021) zostało także wyposażone w szereg najnowocześniejszych systemów bezpieczeństwa, od adaptacyjnego tempomatu po systemy utrzymujące pojazd w pasie ruchu.

Volkswagen Polo (2021) lifting
Volkswagen Polo (2021) lifting, wnętrze
Volkswagen Polo (2021) lifting, bezprzewodowa ładowarka
Volkswagen Polo (2021) lifting, bezprzewodowa ładowarka

Volkswagen proponuje Polo w wersjach Life, Style, R-line oraz w przyszłości GTI. Na przykład wariant R Line obejmuje standardowe reflektory Matrix LED, sportowy zestaw aerodynamiczny, 16-calowe felgi aluminiowe oraz tylny zderzak z błyszczącym dyfuzorem.

> Ten Volkswagenem Polo objedzie nawet Bugatti. Pod maską silnik 1.8 16V (wideo)

Volkswagen Polo (2021) po liftingu – silniki

Pod maskę trafią wyłącznie różne wersje silnika o pojemności 1.0 – MPI oraz TSI. Na początku dostępne będą wersje: 1.0 MPI o mocy 80 KM, 1.0 TSI o mocy 95 KM, 1.0 TSI o mocy 110 KM oraz 1.0 TGI o mocy 90 KM.

Sprzedaż Volkswagena Polo po liftingu ruszy we wrześniu. Cena w porównaniu do obecnego modelu może nieznacznie wzrosnąć, choć konkretne kwoty nie zostały jeszcze ujawnione.