Volkswagen ID.4 GTX (2021) z 300-konnym silnikiem i napędem AWD mierzy w Mustanga

Tuż po wprowadzeniu do salonów kolejnego w pełni elektrycznego modelu Volkswagena – ID.4 przyszła pora na nieco bardziej sportową odmianę GTX, która swoją nazwę odziedzicza po modelach Golf, Jetta i Scirocco sprzed wielu lat.

>Golfikiem puścił się za Audi RS6 na autostradzie. Volkswagen dał prawdziwy popis (wideo)

Standardowy Volkswagen ID.4 napędzany jest 200-konnym silnikiem umieszczonym na tylnej osi. Wersja GTX otrzymała dodatkowy motor o mocy 95 koni mechanicznych, który wprawia w ruch koła przednie. Dzięki temu przyspieszenie do 100 km/h skróciło się o 2 sekundy i zajmuje tylko 6.2 sekundy.

Volkswagen ID.4 GTX
Volkswagen ID.4 GTX – przód

Baterie o pojemności 77 kWh pozwalają na przejechanie do 480 kilometrów (WLTP). Pól godziny spędzone przy 125-kilowatowej stacji ładowania doda nam około 300 kilometrów zasięgu.

Standardowo Volkswagen ID.4 GTX wyjeżdża z salonu na 20-calowych felgach, z charakterystycznymi potrójnymi światłami LED w zderzaku przednim, czarnym grillem, reflektorami matrix LED oraz tylnym lampom z efektem 3D.

Volkswagen ID.4 GTX
Volkswagen ID.4 GTX – tył

Wewnątrz znajdziemy 10-calowy ekran systemu inforozrywki, podgrzewaną kierownicę i oświetlenie ambiente z możliwością wyboru aż 30 kolorów. Dodatkowo auto możemy wyposażyć w większe 21-calowe felgi, 12-calowy ekran multimedialny czy wyświetlacz Head-Up Display.

>Tak wygląda wrak Forda Mustanga Mach-E. Ledwo wjechał do salonów, a tu taki dzwon

Dla osób pragnących jeszcze bardziej sportowych wrażeń przygotowano specjalny pakiet, w skład którego wchodzi obniżone o 15 milimetrów zawieszenie regulacją twardości oraz adaptacyjny układ kierowniczy. Ceny w Niemczech zaczynają się od 50,415 euro, czyli około 230,000 złotych.

Volkswagen ID.4 GTX
Volkswagen ID.4 GTX – wnętrze