Toyota Supra w wersji silnikowej 3.0 l to praktycznie BMW w przebraniu Toyoty. BMW M440i to zaś jedna z najświeższych nowości bawarskiego producenta.
Napędzane na cztery koła M440i xDrive Coupe dysponuje silnikiem sześciocylindrowym o pojemności 3.0 l i mocy 374 koni mechanicznych oraz 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ważące 1740 kilogramów M440i przyspiesza do pierwszej setki w czasie 4,5 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 250 km/h.
Zobacz również
Kosztuje 111 400 zł i można się w niej przespać. Uterenowiona japońska hybryda spala tylko 3,6 litra
Nie jest chiński, a kosztuje tylko o 7 tys. zł więcej od Dacii Sandero. Nadrabia ekspresem do kawy i lepszymi osiągami
Jeden ma 280 KM i trzy silniki, drugi 147 KM i AWD. Choć cena jest taka sama, wybór wcale nie jest oczywistyModelem z dokładnie takim samym silnikiem dysponuje w szeregach polska policja. Na drogach województwa śląskiego można spotkać M340i, które zostało wyposażone w dwie kamery do łapania piratów drogowych.
Jak BMW M440i wypada w stosunku do najmocniejszej Supry? Toyota jest znacznie lżejsza, bo waży tylko 1495 kilogramów. Producent podaje, że przyspieszenie do pierwszej setki wynosi 4,3 sekundy, czyli o 0,2 sekundy lepiej od BMW (prędkość maksymalna 250 km/h). Moc jednostki napędowej Supry wynosi jednak tylko 340 koni mechanicznych.

Po raz kolejny przekonujemy się, że oficjalne osiągi mają się nijak do realnych wyników. Supra jest naprawdę szybkim samochodem, ale z czteronapędowym BMW nie ma na prostej żadnych szans. Podobnie jest również w przypadku tzw. startu lotnego.



