Tak wygląda nowe Audi A6 e-tron. Zastąpi modele A5 oraz A7 i przejedzie prawie 500 km

Audi uderza w elektryfikację pełną parą. Dopiero co Niemcy zaprezentowali Q4 e-tron, a do sieci już wyciekły oficjalne fotografie koncepcyjnego modelu A6 e-tron. Samochód będzie miał swoją premierę na targach w Szanghaju, czyli już za kilka dni.

Audi A6 e-tron jest jednym z 20 modeli, które Audi wprowadzi na rynek do 2025 roku. „A-szóstka” e-tron zostanie oparta na zupełnie nowej platformie PPE (Premium Platform Electric), którą inżynierowie Audi rozwijają wspólnie ze specjalistami z Porsche. Ta sama płyta podłogowa jest obecnie wykorzystywana w e-tronie GT oraz Taycanie.

Audi A6 e-tron, przód
Audi A6 e-tron, przód

Jaki silnik trafi pod maskę A6 e-tron? Rzecz jasna, będzie to jednostka elektryczna, ale jest za wcześnie, żeby spekulować o mocy maksymalnej. Dochodzą nas słuchy, że będzie dostępny również mocniejszy wariant z dwoma silnikami elektrycznymi i napędem na wszystkie koła. Na szczycie oferty stanie najprawdopodobniej wariant A6 e-tron RS o mocy około 700 koni mechanicznych.

Audi A6 e-tron, tył
Audi A6 e-tron, tył
Audi A6 e-tron, tył
Audi A6 e-tron, tył

Najbardziej oszczędna wersja będzie umożliwiała przejechanie około 500 kilometrów na jednym ładowaniu. Najszybszy egzemplarz przyspieszy do pierwszej setki w czasie około 2,7 sekundy.

> Trzy „Beemki” z napędem xDrive się poddały, wtedy nadjechał on: dumny kierowca Audi A6 quattro (wideo)

Co ciekawe, według naszych informacji A6 e-tron zastąpi od razu A5 i A7. W praktyce oznacza to, że Audi nie wprowadzi do oferty elektrycznych wersji e-tron tych modeli.

Zdjęcia ujawniają model koncepcyjny. Wersja produkcyjna może zadebiutować już w przyszłym roku.