Skoda Octavia Sportline. Nowa wersja wchodzi do oferty, „budżetowe RS” z 2.0 TSI

W 2015 roku Skoda po raz pierwszy zaprezentowała linię stylistyczną Sportline, która zadebiutowała w modelu Superb. Od tamtej pory wersja wyposażenia Sportline jest dostępna z Kodiaqiem, Karoqiem i Enyaqiem iV. Teraz do oferty dołącza nowa Octavia.

Czym różni się wersja Sportline w Skodzie od pozostałych? Przede wszystkim Sportline charakteryzuje się czarnym wykończeniem nadwozia. Samochód stoi na 17-, 18- lub nawet 19-calowych felgach i ma zamontowany dyskretny spojler z tyłu. Oczywiście nie brakuje emblematów sportowej wersji.

Skoda Octavia Sportline (2021), niebieska
Skoda Octavia Sportline (2021), niebieska
Skoda Octavia Sportline (2021), niebieska
Skoda Octavia Sportline (2021), niebieska tył

Wnętrze Octavii Sportline (2021) zostało oparte na wersji Style, ale z drobnymi zmianami w postaci np. sportowych siedzeń z wbudowanymi zagłówkami, kierownicy z logo Sportline oraz czarnych ozdobnych akcentów. Skoda Octavia Sportline będzie standardowo dostępna z portem USB-C w lusterku wstecznym, aby ułatwić kierowcy podłączenie wideorejestratora.

> Pogromca szos wyjechał swoją Skodą Kodiaq na trasę. Taka moc, że musiał rozgrzać opony (wideo)

Skoda Octavia Sportline będzie dostępna z bardzo szeroką gamą jednostek benzynowych, wysokoprężnych oraz hybrydowych i hybrydowych typu plug-in. W zależności od wybranej wersji napęd jest przekazywany na przednie lub na wszystkie cztery koła za pomocą 6-biegowej manualnej lub 7-stopniowej automatycznej dwusprzęgłowej przekładni.

Skoda Octavia Sportline (2021), niebieska
Skoda Octavia Sportline (2021), niebieskie kombi

Najważniejszą nowością jest wprowadzenie silnika 2.0 TSI o mocy 190 koni mechanicznych, dostępnego wyłącznie w konfiguracji AWD i DSG.

> Jak szybka jest nowa Skoda Octavia RS 2.0 245 (2021)? Przyspieszenie, osiągi, launch control, 100-200 km/h (wideo)

Ponadto Skoda Octavia Sportline jest wyposażona we wszystkie systemy bezpieczeństwa, jakie czeska marka oferuje w nowym modelu. Za dopłatą można domówić m.in. aktywne zawieszenie DCC czy centralną poduszkę powietrzną między przednimi siedzeniami.

Nowa Skoda Octavia nie jest jeszcze oferowana w najbogatszej wersji Laurin & Klement. To jednak tylko kwestia czasu.