Seat Tarraco e-Hybrid debiutuje w Polsce. Model PHEV przejedzie 49 km w trybie EV

Seat poszerza ofertę silnikową największego SUV-a o nazwie Tarraco. Po wprowadzeniu do oferty silnika 2.0 TSI o mocy 245 koni mechanicznych, Tarraco doczekało się także odmiany hybrydowej typu plug-in.

Napęd Seata Tarraco e-Hybrid został oparty na silniku 1.4 TSI połączonym z jednostką elektryczną. Łączna moc tego zestawu wynosi 245 koni mechanicznych oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jest to ta sama konfiguracja PHEV, który występuje w Cuprze Leonie, a nawet Skodzie Octavii RS iV.

Zasięg elektryczny Seata Tarraco e-Hybrid wynosi maksymalnie do 49 kilometrów. Baterię o pojemności 13 kWh można naładować w czasie 3,5 godziny przy użyciu ładowarki o mocy 3,6 kW. Warto dodać, że łączny zasięg wynosi do 720 kilometrów.

Seat Tarraco e-Hybrid przyspiesza do pierwszej setki w czasie 7,5 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 205 km/h. W trybie wyłącznie elektrycznym możemy podróżować do prędkości 140 km/h.

Seat Tarraco e-Hybrid (2021)
Seat Tarraco e-Hybrid (2021)

Czym różni się wersja hybrydowa typu plug-in od standardowego Tarraco?

Auto można poznać właściwie tylko po dodatkowej klapce zasłaniającej gniazdo ładowania na prawym błotniku. Wewnątrz znajdziemy m.in. 9,2-calowy ekran dotykowy do obsługi systemu multimedialnego oraz nową kierownicę.

Seat Tarraco e-Hybrid (2021)
Seat Tarraco e-Hybrid (2021) – wnętrze

Ile Seat życzy sobie za podstawowo wyposażony egzemplarz Tarraco e-Hybrid? Polski cennik startuje od kwoty 182 900 złotych.