PILNE: Peugeot wraca do klasycznych zegarów i rezygnuje z cyfrowych. Nie dlatego, że chcą

Peugeot oficjalnie ogłosił, że z powodu braków w dostawie półprzewodników jest zmuszony usunąć cyfrowy zestaw wskaźników i-Cocpit 3D z modelu 308, aby starczyło części m.in. na niedawno zaprezentowaną nową generację oraz dla bardziej popularnych modeli, takich jak SUV o nazwie 3008.

Produkcja aktualnej generacji 308 zostanie zakończona we wrześniu, jednak równoległe już trwa składanie egzemplarzy nowej generacji, która będzie oferowana wyłącznie z cyfrową tablicą przyrządów. Przez sytuację na rynku Francuzi zostali zmuszeni do magazynowania coraz mniej dostępnych półprzewodników w celu utrzymania stałej produkcji nowych modeli.

> Czekasz na nowego Peugeota 308 GTi? Na próżno, Francuzi rezygnują z tego modelu

Do Peugeota 308 produkowanego od 2013 roku w trzech różnych zakładach produkcyjnych na całym świecie wracają standardowe, analogiczne zegary.

Peugeot 308 (2021) i-Cocpit 3D
Peugeot 308 (2021) i-Cocpit 3D

Problem w braku dostępności półprzewodników dotyczy wielu producentów. Na przykład na nowego Forda Focusa w pełnym wyposażeniu należy oczekiwać nawet rok. Specjaliści motoryzacyjni twierdzą, że ograniczenie w dostępności półprzewodników potrwa jeszcze wiele miesięcy.

> Nowy Peugeot 308 (2021) po liftingu: wreszcie z 10-calowym wyświetlaczem i-Cocpit

Od kilku tygodni spływają do nas maila od czytelników, którzy informują o problemach z realizacją zamówień na nowe samochody. W wielu zakładach produkcja stoi, bo najzwyczajniej nie ma z czego produkować. 2021 rok może okazać się dla marek samochodowym jednym z najgorszych w tej dekadzie.

Peugeot 308 GT Line (2018) - facelift
Peugeot 308 GT Line (2018) – facelift