Hyundai Kona N oficjalnie zaprezentowany. Jest to pierwszy crossover koreańskiej marki oznaczony jako „N”, który „porywająco przyspiesza i jest gotowy na tor”.
Zacznijmy od najważniejszego, czyli od tego, co zainstalowano pod maską. Inżynierowie stwierdzili, że najlepszą opcją będzie turbodoładowany silnik czterocylindrowy o pojemności 2.0 l, który generuje 280 koni mechanicznych oraz 392 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc jednak tymczasowo można zwiększyć do 286 koni mechanicznych za sprawą funkcji N Grin Shift.
Zobacz również
Masywna terenówka za 163 tys. zł wjeżdża do Europy. Polska może być następnym rynkiem po hiszpańskim
Nie jest to najnowszy SUV, ale za to nie ma problemów z częściami. Za 101 700 zł wyjedziesz z salonu
Kompaktowy SUV z Europy za 76 400 zł zaboli Baica 3. Oferuje duży ekran dotykowy, kamerę cofania i 17-calowe felgi
Jednostka napędowa Kony N współpracuje z ośmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną. Producent zapewnia, że poczyniono szereg zmian, żeby jak najlepiej współpracowała z motorem. Nie zastosowano jednak napędu na cztery koła. Hyundai Kona N przekazuje całą moc wyłącznie na przednią oś.
Jaki czas jest potrzebny do przyspieszenia 0-100 km/h? Hyundai Kona N osiąga pierwszą setkę w 5,5 sekundy, pod warunkiem, że wykorzystamy funkcję Launch Control. Prędkość maksymalna to 240 km/h.


Osiągi nie są jedyną cechą rozpoznawczą Kony N. Auto charakteryzuje się również 19-calowymi kutymi kołami, wydajniejszym układem hamulcowym, a nawet wzmocnioną konstrukcją i elektronicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, który zapewnia „maksymalną zabawę podczas pokonywania zakrętów”.
Kona N będzie dostępna w kolorze Sonic Blue. Wewnątrz zamontowano sportową kierownicę, wyświetlacz Head-Up, 10-calowy ekran dotykowy do obsługi systemu informacyjno-rozrywkowego, sportowe fotele oraz aluminiowe pedały. Projektanci nie pożałowali również akcentów w kolorze Performance Blue, które kontrastują z innymi czerwonymi akcentami.

Konę N wyposażono w szereg systemów bezpieczeństwa oraz systemów asystujących kierowcę podczas jazdy. Na pokładzie znajdziemy asystenta unikania kolizji w martwym polu, asystenta świateł drogowych, system utrzymujący w pasie ruchu czy inteligentny tempomat.
Ile będzie kosztował? Ceny zaczynają się od 169 900 złotych. Jest to kwota bazowa, która może wzrosnąć w zależności od wybranych opcji dodatkowych.



