Nie kupuj nowego Audi RS6! Okazuje się, że starsze jest szybsze. Oto pojedynek (wideo)

Jeśli należysz do osób, które uważają, że nowsze znaczy lepsze, to musimy Cię wyprowadzić z błędu. W tym materiale zobaczysz pojedynek różnych generacji Audi RS6, w tym C7 oraz C8.

Wyniki pojedynku są zaskakujące. Nie jesteśmy zdziwieni, że RS6 C6 z V10 oraz jeszcze starsze RS6 C5 z V8 pod maską są wolniejsze od dużo młodszych braci, ale szokująco wygląda rywalizacja między modelami RS6 C7 oraz RS6 C8.

> „Szybciej człowieku, bo mi budowlany zamkną!” Koleś z RS6 dostał szału (wideo)

Przypomnijmy, że pod maską RS6 C7 zainstalowano motor o pojemności 4.0 l i mocy 560 koni mechanicznych lub 605 koni mechanicznych w wersji RS6 Performance, który według danych producenta pozwala na przyspieszenie do pierwszej setki w czasie 3,7 sekundy oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 km/h (305 km/h po zdjęciu blokady).

Audi RS6 C8, zielone
Audi RS6 C8, zielone

Najnowsze Audi RS6 C8 również dysponuje motorem V8 o pojemności 4.0 l, ale o mocy 600 koni mechanicznych. Niemcy twierdzą, że czas przyspieszenia nowej generacji jest lepszy o 0,1 sekundy w porównaniu do poprzednika. A jak jest w rzeczywistości?

> Ile kosztują hamulce do Audi RS6? Jak usłyszał kwotę to zbladł, cena jest porażająca (wideo)

W pierwszej konkurencji Audi RS6 C8 poległo z modelem RS6 C7. Najnowsza generacja nie popisała się także przy tzw. „starcie lotnym”, gdzie RS6 C7 wykazało się zdecydowaną lepszą reakcją na gwałtowne wciśnięcie gazu w trybie komfortowym.

Dołóżmy do tego, że najnowsze RS6 kosztuje przynajmniej 608 100 złotych. Zadbany egzemplarz generacji C7 można nabyć z rynku wtórnego za połowę tej kwoty. Czy warto przepłacać? Decyzję musi podjąć każdy zainteresowany.