BMW M5 E39 za prawie 800 tys. zł. Masz takie? Trzymaj pod kocem, będziesz bogaty

BMW M5 (E39) ma już swoje lata. Po raz pierwszy bardzo szybka niemiecka limuzyna została zaprezentowana na Salonie Samochodowym w Genewie w 1998 roku, a następnie w tym samym roku wprowadzono ją do seryjnej produkcji w zakładach BMW w Dingolfing.

M5 (E39) produkowano do 2003 roku i na polskich oraz światowych drogach pozostało naprawdę niewiele egzemplarzy w dobrym stanie. Łącznie wyprodukowano tylko 20 482 egzemplarzy.

BMW M5 (E39) 2003, tył
BMW M5 (E39) 2003, tył
BMW M5 (E39) 2003, bok
BMW M5 (E39) 2003, bok

Wiele wskazuje na to, że M5 (E39) za kilka lat będzie klasykiem wartym ogromne pieniądze. Już teraz pewien kupujący zaoferował jednemu z właścicieli M5 (E39) niebotyczną sumę 199.900 dolarów za egzemplarz pomalowany ciemnym kolorem.

Dlaczego ktoś wydał prawie 800 tys. złotych (według aktualnego kursu walut) na kilkunastoletnie BMW?

Ten egzemplarz przez cały swój żywot przejechał zaledwie 5080 kilometrów i należał do światowej sławy pianisty jazzowego. Ponadto samochód ciągle stał na oryginalnych oponach, na których wyjechał z fabryki i został wyprodukowany w tzw. „ostatnim wypuście”. Samochód jest w doskonały stanie technicznym oraz wizualnym.

BMW M5 (E39) 2003, silnik
BMW M5 (E39) 2003, silnik
BMW M5 (E39) 2003, wnętrze
BMW M5 (E39) 2003, wnętrze

Przypomnijmy, że pod maską znajduje się potężny motor V8 o pojemności 4,9 l i mocy 400 koni mechanicznych oraz 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Według danych producenta samochód przyspiesza do pierwszej setki w 5,3 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną elektronicznie ograniczoną do 250 km/h.