Jeep Compass przeszedł lifting (2021). Rewolucja wewnątrz i dwie wersje Plug-In Hybrid

Jeep zaprezentował Compassa po liftingu (2021) na rynek europejski, który zyskał m.in. nowy grill, przemodelowane zderzaki oraz nowe światła (w tym przeciwmgielne).

Bardzo istotne i najważniejsze zmiany zaszły wewnątrz pojazdu. Przede wszystkim pojawiła się nowa deska rozdzielcza z nowym ekranem o rozmiarze 8,4-cala lub nawet 10,1-cala do obsługi funkcji systemu multimedialnego, który współpracuje z Apple CarPlay oraz Android Auto. Standardowe zegary zostały zastąpione przez cyfrowy zestaw wskaźników o rozmiarze 10,25-cala.

Jeep Compass (2021) lifting
Jeep Compass (2021) lifting, przód
Jeep Compass (2021) lifting
Jeep Compass (2021) lifting, tył
Jeep Compass (2021) lifting
Jeep Compass (2021) lifting, czerwony

Jeep zapewnia, że nowy Compass jest również wykonany z materiałów lepszej jakości. Do wykończenia użyto m.in. nowych elementów z aluminium.

> Nowe Alfy Romeo i Jeepy będą produkowane w Polsce: Fiat zainwestuje dwa miliardy euro w fabrykę

Jeep Compass będzie oferowany z czterocylindrowym silnikiem turbo o pojemności 1,3 l w dwóch wersjach o mocach 130 koni mechanicznych oraz 150 koni mechanicznych. Napęd będzie przekazywany na przód lub na wszystkie koła, natomiast silnik współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną lub 6-stopniowym dwusprzęgłowym automatem.

Jeep Compass (2021) lifting
Jeep Compass (2021) facelift, srebrny

Fani diesla będą mogli wybrać motor wysokoprężny o pojemności 1,6 l i mocy 130 koni mechanicznych oraz 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego w połączeniu wyłącznie z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na przednią oś.

Jeep Compass (2021) lifting, wnętrze
Jeep Compass (2021) lifting, wnętrze
Jeep Compass (2021) lifting, wnętrze
Jeep Compass (2021) lifting, wnętrze
Jeep Compass (2021) lifting, wnętrze
Jeep Compass (2021) lifting, wnętrze (fotele)

Jeep wprowadza na rynek również dwie wersje hybrydowe typu plug-in oparte na czterocylindrowym silniku benzynowym o pojemności 1,3 l. Słabsza wersja generuje łącznie 190 koni mechanicznych, a mocniejsza 240 koni mechanicznych. Napęd standardowo jest przekazywany na obie osie. Warto zaznaczyć, że akumulator o pojemności 11,4 kWh umożliwia przejechanie do 50 kilometrów w trybie elektrycznym.