Zasięg elektryczny Mercedesa EQS nokautuje rywali. Flagowy elektryk przejedzie 770 km

W kwietniu Mercedes oficjalnie zaprezentuje nowy luksusowy model o nazwie EQS. Niemcy potwierdzili, że elektryczny odpowiednik Klasy S przejedzie na jednym ładowaniu do 770 kilometrów według standardów WLTP. To doskonały wynik, biorąc pod uwagę, że np. Porsche Taycan jest w stanie maksymalnie przejechać tylko około 420 kilometrów.

Prawie 800 kilometrów zasięgu udało się uzyskać przede wszystkim dzięki rekordowo niskiemu współczynnikowi oporu powietrza, który wynosi zaledwie 0,20 cX. W przypadku Porsche, współczynnik ten wynosi 0,22 cX. Jeszcze gorzej wypada na tym tle Audi E-Tron GT, które pomimo zaawansowanej aerodynamiki osiąga współczynnik 0,24 cX.

EQS zostanie wyposażony także w największą baterię, jaką można spotkać w samochodzie elektrycznym. Akumulator ma pojemność 108 kWh, choć nie wiadomo czy jest to pojemność całkowita czy użyteczna. Mówi się również o dostępności czterech innych rozmiarów akumulatora, montowanych najprawdopodobniej w zależności od mocy silników i rodzajów napędu.

Istnieje szansa, że w przyszłości EQS będzie oferowany jako model AMG. Ma to sens, jeśli Mercedes zamierza poważnie konkurować z najmocniejszymi wersjami Porsche Taycan i Audi E-Tron GT (Turbo S i RS). Jeśli taki model powstanie, EQS AMG może osiągać pierwszą setkę w czasie około 2,8 sekundy.

Mercedes EQS będzie największym i najdroższym członkiem elektrycznej rodziny Mercedesa EQ. Jeszcze w tym roku należy oczekiwać EQE oraz kilka elektrycznych SUV-ów.

Mercedes Vision EQS
Mercedes Vision EQS