Volkswagen Golf 8 R to nowy król hothatchy. Audi, BMW i Mercedesa rozniósł w pył (wideo)

Jeśli ciągle szokuje Cię kwota, jaką należy przelać dilerowi, aby wyjechać z salonu nowym Volkswagenem Golfem 8 R, to ten materiał filmowy pozwoli ci zrozumieć szefów Volkswagena. Okazuje się, że hothatch z Wolfsburga potrafi więcej niż na papierze.

Oto pojedynek Volkswagena Golfa R, Mercedesa-AMG A35, BMW M135i i Audi S3. Ten ostatni chowa pod maską silnik 2.0 TFSI o mocy 310 koni mechanicznych oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który współpracuje z 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnią i umożliwia przyspieszenie do pierwszej setki w czasie 4,8 sekund. Audi S3 waży 1575 kilogramów.

> Nowe Audi S3 (2021) czy poprzednie S3? Które jest szybsze na prostej i jakie są różnice? (wideo)

Volkswagen Golf R dysponuje jednostką 2.0 TSI o mocy 320 koni mechanicznych oraz 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co w teorii pozwala na osiągnięcie pierwszej setki w czasie 4,7 sekundy. Motor współpracuje z 7-stopniową przekładnią DSG. Golf 8 R waży 1551 kilogramów.

> Lamborghini jak Volkswagen Golf R? Tak mógłby wyglądać włoski hothatch (zdjęcia)

Napędzane na wszystkie koła BMW M135i xDrive zasila silnik o pojemności 2.0 l i mocy 306 koni mechanicznych oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W połączeniu z 8-biegową skrzynią automatyczną Steptronic M135i xDrive przyspiesza od 0 km/h do 100 km/h w czasie 4,8 sekundy. Waga pojazdu to 1600 kilogramów.

> Czy nowy VW Golf R (2021) może się równać z Mercedesem-AMG A35 i BMW M135i? (wideo)

Mercedes-AMG A35 chowa pod maską motor o pojemności 2.0 l i mocy 306 koni mechanicznych oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Hothatch ze Stuttgartu został wyposażony w 7-stopniową skrzynię automatyczną i umożliwia przyspieszenie do pierwszej setki w czasie 4,7 sekund. Waga A35 to 1555 kilogramów.

> Policja na tych autostradach ma do dyspozycji Mercedesa-AMG A35: kierowca Golfa GTI próbował uciekać (wideo)

Który z tych pojazdów okazał się najszybszy w pojedynku na prostej oraz z tzw. „rolki”? Volkswagen całą trójkę rozniósł na łopatki. Wytłumaczeniem nie jest nawet opóźniony start Mercedesa, który w osobnych pomiarach uzyskał taki sam czas na 1/4 mili.