Takiego lania jeszcze nie było! Volkswagen Golf VIII R vs. Honda Civic Type R (wideo)

Który z tych dwóch hothatchy lepiej przyspiesza na prostej? 4-letnia Honda Civic Type R czy jeszcze ciepły Volkswagen Golf R?

Japoński samochód sportowy chowa pod maską czterocylindrowy silnik turbo o pojemności 2.0 l i mocy 320 koni mechanicznych oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd jest przekazywany wyłącznie na przednią oś za pomocą 6-stopniowej przekładni manualnej, natomiast deklarowane przez producenta przyspieszenie do pierwszej setki zajmuje 5,7 sekundy. Prędkość maksymalna? 272 km/h. Waga? 1380 kilogramów.

> Walka do samego końca! Volkswagen Golf R atakuje Mercedesa-AMG A45 S (wideo)

Golf R jest znacznie młodszym modelem, ponieważ mówimy o najnowszej ósmej generacji, której pierwsze egzemplarze niedawno zagościły w polskich salonach. Niemieckiego hothatcha również napędza motor o pojemności 2.0 l i mocy 320 koni mechanicznych, ale o maksymalnym momencie obrotowym 420 Nm (+20 Nm). Volkswagen ma jednak potężną przewagę w postaci napędu, który w tym przypadku jest na wszystkie koła. Przyspieszenie 0-100 km/h trwa tylko 4,7 sekundy, natomiast wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się na wartości elektronicznie ograniczonej do 250 km/h. Golf R jest znacznie cięższy od Civica Type R – waży dokładnie 1551 kilogramów.

> Volkswagen Golf 8 R to nowy król hothatchy. Audi, BMW i Mercedesa rozniósł w pył (wideo)

W pojedynku na prostej Honda nie miała absolutnie żadnych szans z Volkswagenem. Pomimo takiej samej mocy, przeważył zastosowany napęd, skrzynia biegów i ogólna technologia. Civic Type R jest konstrukcyjnie o kilka lat starszym samochodem w porównaniu do Golfa R, a w świecie motoryzacji to przepaść. Należy mieć jednak na uwadze, że wraz z prezentacją nowej generacji Civica (w sieci są już pierwsze zdjęcia), pojedynek może wyglądać zupełnie inaczej. Nieoficjalnie mówi się o wprowadzeniu do Type R technologii hybrydowej, a nawet napędu na cztery koła.