Oto nowy Peugeot 308 (2021). Dostępne dwie wersje plug-in hybrid (PHEV) z zasięgiem 60 km

Po ośmiu latach obecności na rynku, Peugeot 308 przeszedł całkowitą metamorfozę. Oto następca francuskiego hatchbacka, który jest jednocześnie pierwszym samochodem marki z nowym logo.

Peugeot 308 (2021) Olivine Green, przód
Peugeot 308 (2021) Olivine Green, przód

Tak jak przewidywaliśmy, 308 powstało na trzeciej generacji platformy EMP2 (Stellantis), dzięki czemu rozstaw osi wzrósł o 55 milimetrów. Peugueot obniżył jedynie wysokość nadwozia o 20 milimetrów, aby nadać bardziej sportową sylwetkę i zapewnić lepsze właściwości aerodynamiczne.

Peugeot 308 (2021) Olivine Green, tył
Peugeot 308 (2021) Olivine Green, tył
Peugeot 308 (2021) Olivine Green, bok
Peugeot 308 (2021) Olivine Green, bok

Wszystkie warianty nowego 308 (2021) będą standardowe wyposażone w reflektory ledowe, natomiast w wersjach GT i GT Premium zostaną dodatkowo udoskonalone o technologię Peugeot Matrix LED. Z tyłu znajdują się światła ledowe w formie trzech pazurów. Oferta kolorów zawiera barwy Olivine Green (na zdjęciach), Bianca White, Cumulus Grey, Nera Black, Pearlescent White, Vertigo Blue i Elixir Red.

> Oto Peugeot 508 PSE PHEV: pod maską silnik 1.6 l, ale Francuzi celują w BMW M340i xDrive

Wewnątrz nowego Peugeota 308 zagościł znany już projekt i-Cockpit z 10-calowym cyfrowym zestawem wskaźników z funkcją 3D w modelach GT oraz 10-calowym ekranem dotykowym do obsługi systemu multimedialnego, w pełni konfigurowalnego. Zaktualizowany system umożliwia obsługę ośmiu różnych profilów kierowcy.

Peugeot 308 (2021) Olivine Green, wnętrze
Peugeot 308 (2021) Olivine Green, wnętrze

Inżynierowie Peugeota zadbali także o bezpieczeństwo. 308 (2021) zostało wyposażone w szereg systemów bezpieczeństwa oraz asystentów asystujących kierowcę, w tym w adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go, asystent utrzymywania w pasie ruchu, półautonomiczną możliwość zmiany pasa ruchu czy system dostosowujący prędkość do pokonywanego zakrętu. Nie brakuje również systemu monitorującego martwe pole, kamery cofania o wysokiej rozdzielczości (opcjonalnie 360 stopni), podgrzewanych foteli i kierowcy czy funkcji alarmowej E-call.

Peugeot 308 (2021) Olivine Green, kierownica
Peugeot 308 (2021) Olivine Green, kierownica

Jakie silniki trafią pod maskę nowego 308? Peugeot będzie sprzedawał model 308 (2021) w dwóch opcjach hybrydowych typu plug-in. Pierwszą z nich jest wariant 308 Hybrid 180 e-EAT8, która łącznie generuje 180 koni mechanicznych. Mocniejszym wariantem jest 225-konna wersja 308 Hybrid 225 e-EAT8. Peugeot 308 plug-in hybrid w obu możliwościach współpracuje z akumulatorem o pojemności 12,4 kWh, umożliwiającym przejechanie około 60 kilometrów w trybie elektrycznym.

Peugeot 308 (2021) Olivine Green, tył
Peugeot 308 (2021) Olivine Green, tył

Nowy Peugeot 308 (2021) pojawi się w polskich salonach w drugiej połowie 2021 roku. Produkcja ma odbywać się wyłącznie we francuskich zakładach w Mulhouse.