Po ośmiu latach obecności na rynku, Peugeot 308 przeszedł całkowitą metamorfozę. Oto następca francuskiego hatchbacka, który jest jednocześnie pierwszym samochodem marki z nowym logo.
Tak jak przewidywaliśmy, 308 powstało na trzeciej generacji platformy EMP2 (Stellantis), dzięki czemu rozstaw osi wzrósł o 55 milimetrów. Peugueot obniżył jedynie wysokość nadwozia o 20 milimetrów, aby nadać bardziej sportową sylwetkę i zapewnić lepsze właściwości aerodynamiczne.
Wszystkie warianty nowego 308 (2021) będą standardowe wyposażone w reflektory ledowe, natomiast w wersjach GT i GT Premium zostaną dodatkowo udoskonalone o technologię Peugeot Matrix LED. Z tyłu znajdują się światła ledowe w formie trzech pazurów. Oferta kolorów zawiera barwy Olivine Green (na zdjęciach), Bianca White, Cumulus Grey, Nera Black, Pearlescent White, Vertigo Blue i Elixir Red.
> Oto Peugeot 508 PSE PHEV: pod maską silnik 1.6 l, ale Francuzi celują w BMW M340i xDrive
Wewnątrz nowego Peugeota 308 zagościł znany już projekt i-Cockpit z 10-calowym cyfrowym zestawem wskaźników z funkcją 3D w modelach GT oraz 10-calowym ekranem dotykowym do obsługi systemu multimedialnego, w pełni konfigurowalnego. Zaktualizowany system umożliwia obsługę ośmiu różnych profilów kierowcy.
Inżynierowie Peugeota zadbali także o bezpieczeństwo. 308 (2021) zostało wyposażone w szereg systemów bezpieczeństwa oraz asystentów asystujących kierowcę, w tym w adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go, asystent utrzymywania w pasie ruchu, półautonomiczną możliwość zmiany pasa ruchu czy system dostosowujący prędkość do pokonywanego zakrętu. Nie brakuje również systemu monitorującego martwe pole, kamery cofania o wysokiej rozdzielczości (opcjonalnie 360 stopni), podgrzewanych foteli i kierowcy czy funkcji alarmowej E-call.
Jakie silniki trafią pod maskę nowego 308? Peugeot będzie sprzedawał model 308 (2021) w dwóch opcjach hybrydowych typu plug-in. Pierwszą z nich jest wariant 308 Hybrid 180 e-EAT8, która łącznie generuje 180 koni mechanicznych. Mocniejszym wariantem jest 225-konna wersja 308 Hybrid 225 e-EAT8. Peugeot 308 plug-in hybrid w obu możliwościach współpracuje z akumulatorem o pojemności 12,4 kWh, umożliwiającym przejechanie około 60 kilometrów w trybie elektrycznym.
Nowy Peugeot 308 (2021) pojawi się w polskich salonach w drugiej połowie 2021 roku. Produkcja ma odbywać się wyłącznie we francuskich zakładach w Mulhouse.