Mustang z silnikiem 2,3 EcoBoost? Ford wycofał go z oferty. Chcesz kupić, to tylko z 5.0 V8

Ford Mustang z silnikiem o pojemności 2,3 l EcoBoost od początku nie cieszył się dużą popularnością. Taką wersję wybierały osoby nieliczne, którym nie grało roli, co znajduje się pod maską amerykańskiego krążownika.

Ford właśnie poinformował o wycofaniu Mustanga 2,3 l EcoBoost z rynku europejskiego z powodu bardzo niskiego zainteresowania. Jednostka generuje 310 koni mechanicznych i 475 Nm maksymalnego momentu obrotowego i będzie ją można dalej znaleźć pod maską Focusa ST (w Focusie moc została obniżona do 280 KM).

> Produkcja Forda Mustanga Bullitt zakończona: jest wolniejszy niż podaje producent, ale i tak wszystkie poszły

Jeśli zamierzasz kupić Ford Mustanga, to od dzisiaj możesz wybrać tylko wariant z jednostką V8 i mocy 460 koni mechanicznych oraz 569 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mocniejsza wersja dostępna jest z 6-biegową skrzynią manualną lub 10-stopniowym automatem w cenach odpowiednio od 227.10 złotych oraz 237.710 złotych.

Ford Mustang (2018): facelift, tył
Ford Mustang (2018): facelift, tył

Według danych producenta, Mustang z silnikiem 5.0 l V8 przyspiesza do setki w 4,7 sekund. Średnie zużycie paliwa wynosi przy tym około 12 l paliwa na 100 km. Z polskiego konfiguratora zniknęły już wersje z motorem 2,3 EcoBoost.

> Mustang zagrał popularną kolędę: tak brzmi „Cicha noc” z wydechów kultowego Forda (wideo)