Jeździsz kilkunastoletnim BMW? Sprawdź czy musisz jechać do serwisu. Może dojść do pożaru

BMW ogłosiło akcję serwisową, która obejmuje dokładnie 1,321,208 egzemplarzy serii 3 produkowanych pomiędzy 20 lipca 2004 roku a 8 lipca 2011 roku oraz Alpiny B3 i D3 produkowanej w tym samym okresie.

Dlaczego właściciele nawet ponad 15 letnich BMW powinni odwiedzić autoryzowany serwis? Inspekcja wykazała, że izolacja okablowania wentylatora mogła przez lata zostać uszkodzona, co grozi zwarciem, a w następstwie pożarem, nawet jeśli samochód jest zaparkowany.

Warto przypomnieć, że BMW serii 3 piątej generacji (E90/E91) produkowano w wielu zakładach na całym świecie. Samochód zjeżdżał z taśm montażowych m.in. w Lipsku, Monachium, Ratyzbonie, Dżakarcie, Kaliningradzie czy Selangorze.

BMW serii 3 z lat 2004-2011 występowało w bardzo wielu wariantach napędowych. Podstawowa jednostka benzynowa o pojemności 1.6 l generuje 122 koni mechanicznych, podczas gdy najmocniejsze M3 wyjeżdżało z fabryki z motorem V8 o pojemności 4.0 l i mocy 420 koni mechanicznych. W ofercie istniało również kilka silników wysokoprężnych, w tym 335d o mocy 286 koni mechanicznych.

BMW X7 M50d
BMW X7 M50d

BMW przy okazji wzywa 83 właścicieli modeli X5, X5 M, X6 i X7 wyprodukowanych między 5 września a 18 września 2020 roku. Powodem jest nieprawidłowo przymocowana kierownica, która może odpaść (!) i doprowadzić do utraty kontroli nad niesprawnymi pojazdami.