Czy Audi S8 poradzi sobie z hybrydowym Porsche Panamera? Szokujący wynik drag race (wideo)

Audi S8 to jedna z najszybszych dostępnych limuzyn na rynku. Najmocniejszą wersję A8 napędza potężny silnik V8 o pojemności 4.0 l i mocy 571 koni mechanicznych. Czy warta ponad 600 tysięcy złotych sportowa limuzyna z czasem przyspieszenia do pierwszej setki w 3,8 sekundy jest w stanie pokonać hybrydowe Porsche?

Do tego pojedynku wybrano Panamerę 4S E-Hybrid. Hybrydowy model Porsche za niecałe 570 tysięcy złotych chowa w sobie konfigurację napędową opartą na silniku sześciocylindrowym o pojemności 3.0 l połączonym z jednostką elektryczną. Łączna moc Panamery 4S E-Hybrid wynosi 560 koni mechanicznych, natomiast według danych producenta czas przyspieszenia do pierwszej setki to 3,7 sekundy.

> Czy będzie nowe Porsche Panamera, skoro jest Taycan? Przyjrzeliśmy się planom Niemców

Oba niemieckie samochody wagowo wyglądają bardzo podobne, różnica wynosi tylko 5 kilogramów na korzyść Porsche. Masa własna S8 to 2305 kilogramów. Panamera 4 S E-Hybrid waży równe 2300 kilogramów.

Zarówno Audi, jak i Porsche dysponują zaawansowanym napędem na cztery koła. W tym wyścigu samochody miały nałożone opony zimowe.

> Nowe Audi S8 Plus (2022) dostanie silnik o mocy 700 KM: powstanie wersja Horch, ale na RS8 nie liczcie

Audi S8 czy Porsche Panamera 4 S E-Hybrid? Który jest szybszy? S8 pokonuje ćwierć mili w 11,74 sekundy. Hybrydowa Panamera potrzebuje 11,44 sekundy. Jeszcze większa różnica istnieje z tzw. startu lotnego. Za sprawą motoru elektrycznego Porsche wystrzeliwuje jak z procy, zostawiając S8 daleko w tyle.