Nowy Peugeot 308 (2021) jest jednym z najładniejszych hatchbacków od lat. 225-konnej wersji hybrydowej typu plug-in (PHEV) może nie brakować mocy, ale niestety wiele wskazuje na to, że pozostanie topowym wariantem tego modelu. Peugeot nie zamierza wprowadzić na rynek ani 308 GTi ani 308 Sport Engineered i nie są to tylko spekulacje.
W wielkim skrócie, produkcja hothatchów przeznaczonych na rynek europejski stała się nieopłacalna ze względu na coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin CO2 (wkrótce Euro 7). Wcześniej pojawiły się doniesienia o potencjalnym hothatchu z napędem na wszystkie koła i z zespołem napędowym PHEV, ale te plotki również zostały zdementowane.
> Oto nowy Peugeot 308 (2021). Dostępne dwie wersje plug-in hybrid (PHEV) z zasięgiem 60 km
W zamian Francuzi poważnie rozważają szybki debiut wariantu całkowicie elektrycznego, który zostanie zaprezentowany najprawdopodobniej w drugim kwartale 2022 roku. Wcześniej na pewno poznamy bardziej praktyczną odmianę kombi 308. Warto przypomnieć, że 308 powstało na platformie EMP, która daje wiele możliwości elektryfikacji.
> „Nie będzie nowego Forda Focusa RS”: koniec kultowego hothatcha coraz bardziej realny
Nowy Peugeot 308 będzie produkowany we Francji, natomiast pierwsze egzemplarze trafią do polskich dilerów od drugiej połowy tego roku.