BMW M4 G22 w pojedynku z najtańszym Porsche 911

Nowe BMW M4 (2021) z powodu ogromnych nerek to jeden z najbardziej kontrowersyjnych pojazdów zaprezentowanych w ostatnim czasie. Nikt jednak nie protestuje przeciwko osiągom generowanym przez bawarskie sportowe Coupe.

Według danych producenta, nowe M4 Competition przyspiesza do pierwszej setki w czasie 3,9 sekundy i maksymalnie rozpędza się do 250 km/h bez specjalnego pakietu M Driver. To wszystko z silnika o pojemności 3.0 l i mocy 510 koni mechanicznych.

Czy takie osiągi są wystarczające, żeby wygrać pojedynek drag race z podstawową wersją Porsche 911? Ósma generacja tego niemieckiego potwora w topowej wersji Turbo S nie dałaby M4 żadnych szans. W tym pojedynku wystawiono jednak najsłabszą wersję 911 Carrera, która generuje tylko 385 koni mechanicznych z jednostki napędowej o pojemności 3.o l.

Porsche 911 Carrera vs. BMW M4 Competition
Porsche 911 Carrera vs. BMW M4 Competition: drag race

Na papierze BMW M4 jest o 0,3 sekundy szybsze od 911 Carrera. Porsche nie raz jednak udowadniało, że to nie moc maksymalna rozstrzyga pojedynki na prostej. Okazuje się, że Porsche ma lepszy start, natomiast BMW nadrabia wyższą mocą przy wyższych prędkościach.

> Nowe Porsche 911 Turbo S vs. stare 911 GT2 RS: w teorii powinny iść bardzo równo (wideo)

Warto przypomnieć, ile kosztują oba samochody na polskim rynku. Zainteresowany 911 Carrerą musi przygotować przynajmniej 528 tysięcy złotych. Za najnowszą generację BMW M4 producent życzy sobie sporo mniej, bo „tylko” 419 900 złotych za wariant M4 Coupe (480 KM) lub 438 900 złotych za M4 Competition Coupe (510 KM).