Porsche 911 GT3 (2022) debiutuje: Nordschleife przejedzie w mniej niż 7 minut

Jeden z najbardziej wyczekiwanych samochodów sportowych 2021 roku oficjalnie debiutuje. Zupełnie nowe Porsche 911 GT3 (2022) zostało opracowane głównie z myślą o jeździe po torach wyścigowych.

911 GT3 ma potężny atut w postaci silnika. Motor o pojemności 4.0 l generuje 510 koni mechanicznych przy 9,000 rpm oraz 469 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Każdy egzemplarz zostanie wyposażony w siedmiostopniową przekładnie dwusprzęgłową PDK (opcjonalnie 6-biegowy manual), która umożliwia przyspieszenie do pierwszej setki w czasie 3,4 sekundy oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 317 km/h.

Porsche 911 GT3 (2022)
Porsche 911 GT3 (2022): przód
Porsche 911 GT3 (2022)
Porsche 911 GT3 (2022): bok

Jak szybkie jest nowe 911 GT3 na torze Nurburgring? Nowy model pokonuje tor Nurburgring-Nordschleife w czasie 6:59,927, co oznacza wynik lepszy aż o 17 sekund w porównaniu z 991.2 GT3 (7:12,7). Czas poniżej 7 minut został ustanowiony na opcjonalnych oponach torowych dopuszczonych do ruchu publicznego. Wcześniej takie same opony były zarezerwowane wyłącznie dla modeli z serii RS.

Inżynierowie BMW stworzyli takiego „dzika”, że sami się go boją: nowe M5 CS (2021) jest na torze szybsze niż torowe Porsche 911 GT3

Nowe 911 GT3 (2022) ma regulowany przedni spojler oraz przedni dyfuzor, specjalnie zaprojektowane boczne progi, ogromny tylny dyfuzor i jeszcze większe tylne skrzydło (ręcznie regulowane). Nowa generacja modelu wytwarza do 50% większą siłę docisku w porównaniu do generacji schodzącej. Co ciekawe, 911 GT3 można ustawić w specjalny tryb zwiększający siłę docisku nawet o około 150%, ale nie jest to ustawienie przeznaczone na drogi publiczne.

Po raz pierwszy w 911 GT3 zastosowano podwójne wahacze z przodu, co podobno znacznie poprawia stabilność na zakrętach. Tylna oś wykorzystuje konstrukcję multilink. Zawieszenie 911 GT3 nie dzieli ani jednego elementu z zawieszeniem standardowej 911.

Waga najnowszego 911 GT3 pozostała praktycznie niezmieniona, co nie oznacza, że inżynierowie próżnowali. Platforma modelu 992 sama w sobie jest większa, dlatego wagę udało się zachować przy zastosowaniu jeszcze lżejszych materiałów niż u poprzednika. Wiele elementów zostało wykonanych z włókna węglowego, podczas gdy okna są wykonane ze specjalnego odchudzonego szkła.

Nowe Porsche 911 Turbo i Turbo S (992) oficjalnie: zdjęcia, dane techniczne, silnik

Inne nowości obejmują kierownicę wielofunkcyjną o średnicy 360 milimetrów, przełącznik trybów jazdy, sportowe fotele z 18-stopniową regulacją lub fotele kubełkowe z włókna węglowego czy nową dźwignię do zmiany biegów.

Porsche 911 GT3 (2022)
Porsche 911 GT3 (2022): wnętrze
Porsche 911 GT3 (2022)
Porsche 911 GT3 (2022): fotele

Nowe Porsche 911 GT3 zadebiutuje w salonach najprawdopodobniej jesienią 2021 roku jako model 2022. Ceny startują od 865 tys. złotych.