Jeden z najbardziej wyczekiwanych samochodów sportowych 2021 roku oficjalnie debiutuje. Zupełnie nowe Porsche 911 GT3 (2022) zostało opracowane głównie z myślą o jeździe po torach wyścigowych.
911 GT3 ma potężny atut w postaci silnika. Motor o pojemności 4.0 l generuje 510 koni mechanicznych przy 9,000 rpm oraz 469 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Każdy egzemplarz zostanie wyposażony w siedmiostopniową przekładnie dwusprzęgłową PDK (opcjonalnie 6-biegowy manual), która umożliwia przyspieszenie do pierwszej setki w czasie 3,4 sekundy oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 317 km/h.
Jak szybkie jest nowe 911 GT3 na torze Nurburgring? Nowy model pokonuje tor Nurburgring-Nordschleife w czasie 6:59,927, co oznacza wynik lepszy aż o 17 sekund w porównaniu z 991.2 GT3 (7:12,7). Czas poniżej 7 minut został ustanowiony na opcjonalnych oponach torowych dopuszczonych do ruchu publicznego. Wcześniej takie same opony były zarezerwowane wyłącznie dla modeli z serii RS.
Nowe 911 GT3 (2022) ma regulowany przedni spojler oraz przedni dyfuzor, specjalnie zaprojektowane boczne progi, ogromny tylny dyfuzor i jeszcze większe tylne skrzydło (ręcznie regulowane). Nowa generacja modelu wytwarza do 50% większą siłę docisku w porównaniu do generacji schodzącej. Co ciekawe, 911 GT3 można ustawić w specjalny tryb zwiększający siłę docisku nawet o około 150%, ale nie jest to ustawienie przeznaczone na drogi publiczne.
Po raz pierwszy w 911 GT3 zastosowano podwójne wahacze z przodu, co podobno znacznie poprawia stabilność na zakrętach. Tylna oś wykorzystuje konstrukcję multilink. Zawieszenie 911 GT3 nie dzieli ani jednego elementu z zawieszeniem standardowej 911.
Waga najnowszego 911 GT3 pozostała praktycznie niezmieniona, co nie oznacza, że inżynierowie próżnowali. Platforma modelu 992 sama w sobie jest większa, dlatego wagę udało się zachować przy zastosowaniu jeszcze lżejszych materiałów niż u poprzednika. Wiele elementów zostało wykonanych z włókna węglowego, podczas gdy okna są wykonane ze specjalnego odchudzonego szkła.
Nowe Porsche 911 Turbo i Turbo S (992) oficjalnie: zdjęcia, dane techniczne, silnik
Inne nowości obejmują kierownicę wielofunkcyjną o średnicy 360 milimetrów, przełącznik trybów jazdy, sportowe fotele z 18-stopniową regulacją lub fotele kubełkowe z włókna węglowego czy nową dźwignię do zmiany biegów.
Nowe Porsche 911 GT3 zadebiutuje w salonach najprawdopodobniej jesienią 2021 roku jako model 2022. Ceny startują od 865 tys. złotych.