Mercedes oficjalnie zaprezentował nową generację Klasy C w obu wariantach nadwozia – limuzyna oraz kombi. Nowa Klasa C (2022) wpisuje się w najnowszą filozofię stylistyczną zapoczątkowaną przez flagową Klasę S.
Nowy Mercedes Klasy C W206 w wersji sedan mierzy 4751 milimetrów długości, 1820 milimetrów szerokości oraz 1438 milimetrów wysokości przy rozstawie osi 2865 milimetrów. Szybkie porównanie wymiarów z poprzednią generacją ujawnia, że nowa generacja urosła, co pozytywnie wpłynęło na przestrzeń dla pasażerów.
Zobacz również
„Mniejsza Kia Sportage” boleśnie uderzy w MG ZS. W cenie 90 990 zł oferuje duży ekran i wysoki prześwit
Cupra Leon 1.5 150 KM w cenie najtańszej Omody 5. Tak się dziś walczy o uwagę kierowców
Bazowa wersja nie zrobi już wstydu przed Chińczykami. Nowy crossover Volkswagena może namieszać ceną 122 390 zł
Wewnątrz znajduje się druga generacja systemu MBUX, który znalazł swoje zastosowanie również w Klasie S. Głównym wyróżnikiem systemu są dwa ekrany oferowane w różnych rozmiarach – 9,5-cala lub 11,9-cala w przypadku wirtualnych zegarów oraz 10,25-cala i 12,3-cala w przypadku ekranu zamontowanego na konsoli centralnej.




Przestrzeń bagażowa nowej Klasy C wynosi od 360 litrów w wersji hybrydowej typu plug-in do 455 litrów w pozostałych wersjach. W wersjach kombi przestrzeń bagażowa zwiększyła się o 30 litrów do 490 litrów lub 1510 litrów po złożeniu tylnej kanapy względem ustępującej generacji.

Pod maskę nowej Klasy C trafią wyłącznie silniki czterocylindrowe benzynowe i wysokoprężne wyposażone w technologię łagodnej hybrydy. Dokładnie będą oferowane warianty o pojemnościach 1.5 l oraz 2.0 l z łagodnym systemem hybrydowym 48V, który dodaje 20 koni mechanicznych i 200 Nm momentu obrotowego w trybie doładowania. Na próżno szukać w ofercie silników V6 lub V8 – nawet pod maską zapowiadanego C63.
Podstawowa wersja C180 (2022) napędza motor o pojemności 1.5 l i mocy 170 koni mechanicznych oraz 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W wersji C200 (2022) ten sam silnik generuje 204 koni mechanicznych i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Model C300 (2022) chowa pod maską silnik o pojemności 2.0 l i mocy 258 koni mechanicznych oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Najmocniejsza wersja dostępna jest z napędem na cztery koła.





Mercedes C220d (2022) dysponuje silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2.0 l i mocy 200 koni mechanicznych oraz 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dla fanów mocniejszych diesli przewidziano model C300d (2022) z motorem o mocy 265 koni mechanicznych oraz 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Wersja hybrydowa typu plug-in łączy w sobie silnik benzynowy o pojemności 2.0 l z 129-konną jednostką elektryczną i akumulatorem o pojemności 25,4 kWh. Mercedes Klasy C (PHEV) przejedzie na ładowaniu do 100 kilometrów z maksymalną prędkością 140 km/h. Łączna moc generowana przez wariant hybrydowy typu plug-in wynosi 313 koni mechanicznych i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Zamówienia na nową Klasę C rozpoczną się 30 marca, natomiast pierwsze dostawy zostały zaplanowane na początku lata.



