Nowy Mercedes Klasy C (2022) oficjalnie. Biedna oferta silnikowa

Mercedes oficjalnie zaprezentował nową generację Klasy C w obu wariantach nadwozia – limuzyna oraz kombi. Nowa Klasa C (2022) wpisuje się w najnowszą filozofię stylistyczną zapoczątkowaną przez flagową Klasę S.

Nowy Mercedes Klasy C W206 w wersji sedan mierzy 4751 milimetrów długości, 1820 milimetrów szerokości oraz 1438 milimetrów wysokości przy rozstawie osi 2865 milimetrów. Szybkie porównanie wymiarów z poprzednią generacją ujawnia, że nowa generacja urosła, co pozytywnie wpłynęło na przestrzeń dla pasażerów.

Mercedes Klasy C (2022) W206
Mercedes Klasy C (2022) W206

Wewnątrz znajduje się druga generacja systemu MBUX, który znalazł swoje zastosowanie również w Klasie S. Głównym wyróżnikiem systemu są dwa ekrany oferowane w różnych rozmiarach – 9,5-cala lub 11,9-cala w przypadku wirtualnych zegarów oraz 10,25-cala i 12,3-cala w przypadku ekranu zamontowanego na konsoli centralnej.

> Ceny nowego Mercedesa Klasy S (2021): pakiet (!) za ponad 160 tysięcy, uchwyt na proporzec dyplomatyczny za ponad 5 tysięcy

Mercedes Klasy C (2022) W206
Mercedes Klasy C (2022) W206: przód
Mercedes Klasy C (2022) W206
Mercedes Klasy C (2022) W206: tył
Mercedes Klasy C (2022) W206
Mercedes Klasy C (2022) W206: z lotu ptaka
Mercedes Klasy C (2022) W206
Mercedes Klasy C (2022) W206: na żywo

Przestrzeń bagażowa nowej Klasy C wynosi od 360 litrów w wersji hybrydowej typu plug-in do 455 litrów w pozostałych wersjach. W wersjach kombi przestrzeń bagażowa zwiększyła się o 30 litrów do 490 litrów lub 1510 litrów po złożeniu tylnej kanapy względem ustępującej generacji.

Mercedes Klasy C (2022) W206
Mercedes Klasy C (2022) W206: wnętrze

Pod maskę nowej Klasy C trafią wyłącznie silniki czterocylindrowe benzynowe i wysokoprężne wyposażone w technologię łagodnej hybrydy. Dokładnie będą oferowane warianty o pojemnościach 1.5 l oraz 2.0 l z łagodnym systemem hybrydowym 48V, który dodaje 20 koni mechanicznych i 200 Nm momentu obrotowego w trybie doładowania. Na próżno szukać w ofercie silników V6 lub V8 – nawet pod maską zapowiadanego C63.

Podstawowa wersja C180 (2022) napędza motor o pojemności 1.5 l i mocy 170 koni mechanicznych oraz 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W wersji C200 (2022) ten sam silnik generuje 204 koni mechanicznych i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Model C300 (2022) chowa pod maską silnik o pojemności 2.0 l i mocy 258 koni mechanicznych oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Najmocniejsza wersja dostępna jest z napędem na cztery koła.

Mercedes Klasy C (2022) W206 Kombi
Mercedes Klasy C (2022) W206 Kombi
Mercedes Klasy C (2022) W206 Kombi
Mercedes Klasy C (2022) W206 Kombi: przód
Mercedes Klasy C (2022) W206 Kombi
Mercedes Klasy C (2022) W206 Kombi
Mercedes Klasy C (2022) W206 Kombi
Mercedes Klasy C (2022) W206 Kombi
Mercedes Klasy C (2022) W206 Kombi
Mercedes Klasy C (2022) W206 Kombi

Mercedes C220d (2022) dysponuje silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2.0 l i mocy 200 koni mechanicznych oraz 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dla fanów mocniejszych diesli przewidziano model C300d (2022) z motorem o mocy 265 koni mechanicznych oraz 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Wersja hybrydowa typu plug-in łączy w sobie silnik benzynowy o pojemności 2.0 l z 129-konną jednostką elektryczną i akumulatorem o pojemności 25,4 kWh. Mercedes Klasy C (PHEV) przejedzie na ładowaniu do 100 kilometrów z maksymalną prędkością 140 km/h. Łączna moc generowana przez wariant hybrydowy typu plug-in wynosi 313 koni mechanicznych i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Zamówienia na nową Klasę C rozpoczną się 30 marca, natomiast pierwsze dostawy zostały zaplanowane na początku lata.