Nowy Mercedes-AMG C63. Jeśli masz Audi RS7 to zacznij się bać. Wiemy, jaką będzie miał moc

Od dłuższego czasu wiadomo, że najnowsza generacja najszybszej wersji Mercedesa Klasy C – AMG C63 (2022) – porzuci podwójnie doładowany silnik V8 na rzecz czterocylindrowej jednostki benzynowej ze wspomagaczem elektrycznym. Co o nim wiadomo?

Pewne jest, że pod maskę AMG C63 (2022) trafi motor o pojemności 2.0 l. Według najnowszych doniesień silnik benzynowy będzie generował 420 koni mechanicznych, natomiast jednostka elektryczna 200 koni mechanicznych. Łączna moc tej konfiguracji ma wynosić 550 koni mechanicznych oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Warto dodać, że mówimy o modelu wyposażonym w napęd hybrydowy typu plug-in, którego można podładować z gniazdka domowego.

> Nowy Mercedes Klasy C (2022) oficjalnie. Przeżyjesz szok, jak poznasz „biedną” ofertę silnikową

Według naszych źródeł Mercedes-AMG C63 (2022) otrzyma specjalny tryb do driftu współpracujący z układem napędu na wszystkie koła i 9-stopniową skrzynią automatyczną.

O ile szybsza będzie nowa generacja Mercedesa-AMG C63? Dla przypomnienia, obecny model generuje 510 koni mechanicznych. Pomimo, że jednostka elektryczna dodatkowo obciąży samochód (nieoficjalnie o około 250 kilogramów) C63 (2022) przyspieszy do pierwszej setki w czasie 3,5 sekundy. Jest to wynik o pół sekundy lepszy w porównaniu z obecną generacją oraz o 0,1 sekundy lepszy niż przykładowe Audi RS7. Ponadto nowy model umożliwi przejechanie do kilkudziesięciu kilometrów w trybie elektrycznym (około 60 kilometrów).

Jaka będzie nazwa nowego Mercedesa-AMG C63? Uważa się, że auto otrzyma nazwę Mercedes-AMG C63 4Matic+ EQ Power. Samochód powinien zadebiutować przed końcem 2021 roku.

Mercedes Klasy C (2022) W206
Mercedes Klasy C (2022) W206: na żywo
Mercedes Klasy C (2022) W206
Mercedes Klasy C (2022) W206: tył