McLaren zaprezentował zupełnie nowy model Artura, który dysponuje napędem plug-in hybrid (PHEV). McLaren Artura łączy w sobie nowy silnik V6 twin-turbo o pojemności 3.0 l (na tylnej osi) z jednostką elektryczną o mocy 95 koni mechanicznych oraz 225 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Łączna moc tej konfiguracji wynosi 680 koni mechanicznych i 720 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Brytyjczycy chwalą się, że nowy motor waży 50 kilogramów mniej niż wariant 4.0 l V8 (całkowita waga 160 kilogramów). Jednostka współpracuje z nową 8-stopniową przekładnią automatyczną, która oferuje cztery tryby pracy (elektryczny, komfortowy, sportowy i torowy). Co ciekawe, skrzynia biegów nie ma biegu wstecznego, ponieważ rolę cofania przejmuje na siebie silnik elektryczny.
Jak wyglądają osiągi McLarena Artura? Producent podaje, że Artura pokonuje 0-100 km/h w czasie 3,0 sekundy, 0-200 km/h w 8,3 sekundy oraz rozpędza się do 300 km/h w czasie 21,5 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 330 km/h.
Porsche Taycan Turbo S vs. McLaren P1 – niesamowite, jak zmieniał się przebieg pojedynku
McLaren Artura mierzy 4539 milimetrów długości, 1976 milimetrów szerokości oraz 1193 milimetrów wysokości przy rozstawie osi wynoszącym 2640 milimetrów. Masa własna pojazdu wynosi 1395 kilogramów bez płynów eksploatacyjnych i 1498 kilogramów w przypadku uzupełnienia wszystkich płynów oraz zbiornika paliwa do stanu 90% (72 litrów). Pojemność bagażnika wynosi 160 litrów.
Koła o rozmiarach 19-cali z przodu i 20-cali z tyłu skrywają tarcze węglowo-ceramiczne o średnicy 390 milimetrów z przodu oraz 380 milimetrów z tyłu (odpowiednio 6-tłoczkowe i 4-tłoczkowe zaciski). Zaawansowany układ hamulcowy jest w stanie wyhamować Artura z prędkości 100 km/h na dystansie 31 metrów.
Jaka jest pojemność akumulatora McLarena Artura? Brytyjscy inżynierowie postawili na baterie o pojemności 7,4 kWh, którą można ładować z prostego gniazdka domowego (80% w 2,5 h). Zasięg elektryczny wynosi maksymalnie do 30 kilometrów, natomiast w trybie elektrycznym można podróżować do prędkości 130 km/h.
Wreszcie, Artura oferowana jest w 31 kolorach nadwozia oraz z całym szeregiem dodatków nadających bardziej sportowego klimatu. Wewnątrz zainstalowano nowy system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym o rozmiarze 8-cali, który obsługuje bezprzewodowe połączenie z Apple CarPlay oraz Android Auto. Ponadto nie brakuje takich udogodnień jak systemu audio firmy Bowers&Wilkins czy w pełni adaptacyjnych świateł ledowych.
Ile kosztuje McLaren Artura? Ceny zostały już ogłoszone. Podstawowa wersja hybrydowego modelu typu plug-in kosztuje przynajmniej 212 870 euro, czyli w przeliczeniu na złotówki około 960 tysięcy złotych. Dostawy rozpoczną się w trzecim kwartale 2021 roku.