Jechał 310 km/h, a tu radiowóz na prawym pasie: policjanci nic nie mogli zrobić (wideo)

Legalna jazda z prędkościami powyżej 140 km/h jest możliwa wyłącznie na terenie Niemiec. Na wielu odcinkach niemieckich autostrad nie ma żadnych ograniczeń prędkości, dzięki czemu kierowcy najszybszych pojazdów mogą „pojechać tyle, co fabryka dała”.

Pajacował w BMW M2 i pomylił biegi przy 170 km/h: głupi błąd kosztował go 47 tys. zł (wideo)

Wielu kierowców korzysta z tej możliwości. Nierzadko pojawiają się asy, które osiągają prędkości grubo ponad 300 km/h, tak jak ten kierowca BMW M5 M5 F90. M5 z 2018 roku generuje 600 koni mechanicznych oraz 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego z silnika V8 bi-turbo 4.4 l.

Podczas jazdy około 310 km/h BMW wyprzedziło jadący środkowym pasem radiowóz BMW X3. Czy wolno wyprzedzić oznakowany radiowóz na niemieckiej autostradzie? Odpowiedź brzmi tak. Policjanci na załączonym materiale filmowym nie podjęli więc interwencji, natomiast kierowca nie spuścił nogi z gazu. Uprzywilejowane pojazdy możemy wyprzedzać poza terenem zabudowanym, nawet jeśli mają uruchomione sygnały świetlne i dźwiękowe. Należy jednak pamiętać o zachowaniu odpowiedniego odstępu między pojazdami, także w trakcie wyprzedzania.

> Tak brzmi policyjne BMW M340i gdy policjanci ruszają w pościg: 200 km/h w kilka sekund (wideo)

Na odcinku autostrady bez ograniczeń prędkości kierowcę mogą zaskoczyć znaki nakazujące jazdę z podaną prędkością (np. 120 km/h). Wyhamowanie z 300 km/h może się okazać w takim przypadku bardzo wymagające dla kierowcy oraz samochodu, w szczególności dla układu hamulcowego.