Zobacz jak 23-letni Mercedes jedzie ponad 200 km/h na autostradzie: kierowca się nie napracuje (wideo)

Mercedes CL 500 to dla fanów marki jeden z najlepszych modeli w historii producenta. Dwudrzwiowy model został zaprezentowany w 1992 roku jako klasa CL, ale w rzeczywistości chodziło o stworzenie i wyodrębnienie sportowej wersji Klasy S W140. Można powiedzieć, że CL był po prostu bardziej zwariowaną i mniej praktyczną wersją Klasy S.

Dwie dekady temu CL 500 był nieosiągalnym samochodem dla przeciętnego człowieka. Żeby wyjechać nawet podstawowo wyposażonym egzemplarzem klient musiał wyłożyć ogromne pieniądze. Jak ponad 20-letnia konstrukcja sprawdza się dzisiaj na autostradach?

> Pojedynek flagowców poprzedniej generacji: Audi S8 Plus vs. Mercedes-AMG S63 vs BMW M760Li [wideo]

Ten konkretny egzemplarz CL 500 na załączonym materiale filmowym to samochód z 1997 roku napędzany silnikiem V8 o nazwie kodowej M119 i pojemności 5.0 l. Jednostka generuje 322 koni mechanicznych oraz 470 Nm maksymalnego momentu obrotowego, która pozwala na przyspieszenie do pierwszej setki w 7,6 sekundy i osiągnięcie elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej 250 km/h. Warto dodać, że nie była to najmocniejsza wersja modelu CL pierwszej generacji. Na szczycie stoi wariant CL 600 z silnikiem V12 o pojemności 6.0 l i mocy 394 koni mechanicznych (6,6 sekundy do pierwszej setki i prędkość maksymalna 250 km/h).

> 32-letni Mercedes 190D o mocy 72 KM pokazuje pazur na autostradzie: jaką osiągnie prędkość maksymalną?

Okazuje się, że CL 500 został tak wyśmienicie dopracowany przez Mercedesa, że nawet po 23 latach od wyjazdu z fabryki samochód bez problemu osiąga prędkości rzędu 220 km/h – 230 km/h. Warto również zwrócić uwagę na niezwykłą stabilność samochodu przy tak wysokich prędkościach, co dowodzi m.in. fakt prowadzenia samochodu jedną ręką przez kierowcę (oczywiście nie pochwalamy).

Co więcej, poza wiatrem i hałasem opon CL 500 kierowca słyszy tylko lekki pomruk silnika V8, nawet gdy zbliża się do limitów.