Oto Peugeot 508 PSE PHEV: pod maską silnik 1.6 l, ale Francuzi celują w BMW M340i xDrive

Peugeot oficjalnie prezentuje zupełnie nowy model o nazwie 508 PSE PHEV (PSE oznacza Peugeot Sport Engineered), który będzie oferowany w dwóch wersjach nadwozia. Francuzi ogłosili od razy ceny auta na rynku niemieckim, które wynoszą odpowiednio 66 640 euro i 67 940 euro dla wariantów Liftback i Kombi. W Polsce należy spodziewać się kwoty wyjściowej przekraczającej 300 tysięcy złotych.

Peugeot 508 PSE PHEV (plug-in hybrid) 2021
Peugeot 508 PSE PHEV (plug-in hybrid) 2021: przód
Peugeot 508 PSE PHEV (plug-in hybrid) 2021
Peugeot 508 PSE PHEV (plug-in hybrid) 2021: tył

Jak szybki jest nowy Peugeot 508 PSE PHEV? Auto napędza turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.6 l połączony z dwoma jednostkami elektrycznymi o łącznej mocy 360 koni mechanicznych oraz 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Cała moc przekazywana jest na wszystkie koła za pomocą 8-stopniowej automatycznej przekładni, co zapewnia przyspieszenie do pierwszej setki w czasie 5,2 sekundy oraz prędkość maksymalną 250 km/h.

Głównym konkurentem tego modelu ma być BMW M340i xDrive, które od jakiegoś czasu służy drogówce na śląsku. Dla porównania, M340i xDrive napędza silnik o mocy 374 koni mechanicznych i przyspiesza do pierwszej setki w czasie 4,4 sekundy.

> Peugeot 508 Sport Engineered w wersji produkcyjnej: hybryda o mocy 350 KM

508 PSE PHEV ma jednak inną przewagę nad BMW. Istnieje możliwość jazdy wyłącznie w trybie elektrycznym na dystansie do 42 kilometrów, co znacznie obniża spalanie (nawet do 2 l paliwa na 100 kilometrów). Zainstalowany akumulator o pojemności 11,5 kWh można naładować w mniej niż 2 godziny przy użyciu ładowarki o mocy 7kW.

Peugeot 508 PSE PHEV (plug-in hybrid) 2021
Peugeot 508 PSE PHEV (plug-in hybrid) 2021: wnętrze

Egzemplarze Peugeot 508 PSE PHEV przeznaczone na rynek europejski będą produkowane wyłącznie we francuskiej fabryce w Miluzie. Auto może pochwalić się również specjalnym bodykitem, który obejmuje dodatkowe spojlery, specjalnie zaprojektowany grill, dyfuzor czy 20-calowe koła dostępne w trzech odcieniach. Wewnątrz nie brakuje 10-calowego ekranu dotykowego do obsługi funkcji systemu multimedialnego, wysokiej jakości systemu audio oraz podgrzewanych foteli z funkcją masażu dla kierowcy.

Peugeot 508 PSE PHEV (plug-in hybrid) 2021
Peugeot 508 SW PSE PHEV (plug-in hybrid) 2021

Standardowe wyposażenie 508 PSE Plug-in Hybrid obejmuje także adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, system automatycznego hamowania, system ostrzegający przed opuszczeniem pasa ruchu oraz noktowizor.

> Rodzinny Peugeot 5008 (2021) w odsłonie po liftingu: pod maską również silnik trzycylindrowy