Nowy potwór we flocie polskiej policji: złapanie „Froga” w BMW M3 to dla tego radiowozu bułka z masłem

W polskiej policji od dłuższego czasu służą samochody marki BMW. Głównie jest to model 330i xDrive, którego napędza silnik o pojemności 2.0 l i mocy 252 koni mechanicznych. Od niedawna kierowcy mogą zostać zatrzymani również przez jeden z dwóch patrolujących egzemplarzy serii 3 w wersji hybrydowej typu plug-in, czyli BMW 330e xDrive. Samochody będą służyły policjantom z województwa lubelskiego, ale wkrótce należy spodziewać się ich w kolejnych regionach Polski.

BMW 330e xDrive chowa w sobie dwa silniki: spalinowy oraz elektryczny o łącznej mocy 248 koni mechanicznych. Dzięki zainstalowanej baterii o pojemności użytecznej 10,8 kWh policjanci mogą przejechać nawet do 68 kilometrów w trybie elektrycznym według standardów WLTP. Przyspieszenie BMW serii 3 plug-in do pierwszej setki wynosi 5,8 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 230 km/h.

> BMW M340i Touring vs. Audi RS4 Avant: czy 100 tysięcy złotych różnicy w cenie przekłada się na osiągi?

Benzynowe 330i xDrive i hybrydowe 330e plug-in nie są jedynymi BMW, jakimi dysponuje policja w naszym kraju. Szeregi polskiej policji zasiliło również BMW M340i xDrive. To najmocniejsza wersja BMW serii 3 przed topowym M3, która w polskim salonie kosztuje przynajmniej 277 tysięcy złotych. Pierwszy egzemplarz został przyłapany na drogach województwa śląskiego.

> Mazowiecka policja kupiła nowe Skody Superb Combi (2.0 TSI), które są szybsze od nieoznakowanych BMW serii 3 (330i xDrive)

BMW M340i xDrive generuje z sześciocylindrowego rzędowego silnika o pojemności 3.0 l 374 koni mechanicznych oraz 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jak szybkie jest nowe policyjne BMW? Nieoznakowane BMW M340i xDrive przyspiesza do pierwszej setki w zaledwie 4,4 sekundy. Dla porównania, BMW M3 E90 z potężną jednostką V8, które zasłynęło w 2014 roku przez rajdy „Froga” po Warszawie, potrzebuje 4,8 sekundy, żeby kierowca zobaczył na prędkościomierzu 100 km/h. To czas o 0,4 sekundy słabszy w porównaniu do policyjnego BMW. Prędkość maksymalna została ze względów bezpieczeństwa elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

> Oto jeden z największych minusów posiadania Bugatti: pokonywanie „śpiących policjantów” jest udręką (wideo)

Nieoznakowane BMW M340i xDrive zostało wyposażone w dwie kamery i patroluje głównie drogi powiatu Bielsko-Białej, w tym drogi ekspresowe S1 oraz S52.

BMW M340i xDrive: nieoznakowany radiowóz
BMW M340i xDrive: nieoznakowany radiowóz, fot: Nieoznakowane radiowozy Facebook