Dacia Sandero (2021) oficjalnie debiutuje na polskim rynku. Ile trzeba zapłacić, aby wyjechać z salonu zupełnie nową Dacią? Polski cennik startuje od kwoty 40 900 złotych za wersję Access wyposażoną w silnik benzynowy SCe o mocy 65 koni mechanicznych.
Wygląd nowego Sandero już od dłuższego czasu nie jest dla nas tajemnicą. Auto zadebiutowało na początku listopada zeszłego roku i od razu przykuło uwagę nowoczesną stylistyką, którą charakteryzuje m.in. projekt reflektorów z oświetleniem ledowym do jazdy dziennej.
> Dacia Sandero, Sandero Stepway i Logan (2021): bez diesla, ale z automatyczną skrzynią biegów CVT
Nowe Sandero zostało wyposażone w szereg zaawansowanej technologii pokładowej. Po raz pierwszy samochód będzie mógł dysponować automatyczną klimatyzacją za 1700 złotych. Ponadto, system multimedialny z ekranem o rozmiarze 8-cali może współpracować ze smartfonami za pomocą systemów Apple CarPlay czy Android Auto. Za nagłośnienie odpowiadają standardowo cztery głośniki i sześć głośników w egzemplarzu z systemem nawigacji Media NAV (Wi-Fi). Nowe Sandero zyskało również bezkluczykowy dostęp do samochodu.
W gamie istnieją cztery wersje napędowe: SCe 65, TCe 90, TCe 95 CVT i TCe 100 LPG. Wariant TCe 95 CVT, czyli model z bezstopniową automatyczną skrzynią biegów jest dostępny wyłącznie z wersjami Comfort (58 900 złotych) oraz Stepway Comfort (62 900 złotych). Najtańsze Sandero z instalacją gazową to wydatek rzędu 50 900 złotych (wersja Essential).
Najtańsza „uterenowiona” Dacia Sandero Stepway Comfort została wyceniona na 57 900 złotych. Wersja Stepway Essential występuje wyłącznie z silnikami TCe 90 (53 400 złotych) oraz TCe 100 LPG (54 400 złotych).