Model Formentor jest pierwszym samochodem Cupry opracowanym specjalnie dla nowo powstałej marki. Nie odnajdziemy tego auta w katalogach Seata, choć dostępny jest nawet silnik o pojemności 1.5 l.
Formentor seryjnie generuje 310 koni mechanicznych oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, które pozwalają na przyspieszenie do pierwszej setki w 4,9 sekundy. Co ma zrobić klient oczekujący lepszych osiągów? Są dwa wyjścia.
Pierwszym z nich jest oczekiwanie na nową wersję z silnikiem pięciocylindrowym 2.5 TFSI od Audi (dostępny m.in. pod maską RS3). Hiszpańscy inżynierowie od dłuższego czasu testują taki wariant na drogach publicznych. Innym wyjściem jest zakup 310-konnego egzemplarza i wysłanie go do specjalistów z firmy tuningowej ABT Sportsline.
> Cupra Formentor po tuningu JE Design jest sporo mocniejsza: Niemcy dają gwarancje na modyfikacje
ABT przygotowało pakiet zwiększający moc silnika do 370 koni mechanicznych oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Większa moc zapewnia dokładnie takie same osiągi jak seryjne Porsche 718 Boxster GTS (z manualną przekładnią). ABT Cupra Formentor przyspiesza do pierwszej setki w czasie 4,6 sekundy (-0,3 sekundy).
Niemiecki tuner proponuje również sportowy wydech, który powinien brzmieć bardziej spektakularnie w porównaniu ze standardowym układem wydechowym. Istnieje również możliwość wymiany sprężyn obniżających wysokość jazdy o 35 milimetrów.