BMW 320e i BMW 520e debiutują jako hybrydy typu plug-in (PHEV): wolne, ale skuteczne

Oprócz sportowego M5 CS, BMW na początku roku zaprezentowało dwa nowe modele hybrydowe typu plug-in (PHEV). BMW serii 3 i BMW serii 5 wreszcie są dostępne w ekonomicznych wersjach napędowych, które można podładować z gniazdka domowego. BMW 320e i BMW 520e będą dostępne w polskich salonach od marca w obu wersjach nadwozia (sedan i kombi/Touring).

BMW 520e sedan (2021)
BMW 520e sedan (2021)

320e i 520e łączy ten sam układ hybrydowy typu plug-in, który opiera się na silniku benzynowym o pojemności 2.0 l i mocy 163 koni mechanicznych połączonym z jednostką elektryczną. Łączna moc tej konfiguracji wynosi 204 koni mechanicznych oraz 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Akumulator o pojemności 12 kWh umożliwia przejechanie dystansu 57 kilometrów (320e sedan) i 55 kilometrów (520e sedan).

BMW 320e sedan (2021)
BMW 320e sedan (2021): plug-in hybrid
BMW 320e Touring (2021)
BMW 320e Touring (2021): plug-in hybrid

Przyspieszenie do pierwszej setki modelu 320e sedan wynosi 7,6 sekundy (prędkość maksymalna 225 km/h). BMW 520e osiąga pierwszą setkę w czasie 0,3 sekundy słabszym – 7,9 sekundy (prędkość maksymalna taka sama). Oba modele są w stanie poruszać się w trybie wyłącznie elektrycznym do prędkości 140 km/h.

> BMW przygotowuje napęd hybrydowy typu plug-in z zasięgiem elektrycznym do 100 kilometrów

Ile kosztuje BMW 320e plug-in hybrid? Niemiecki producent wycenił wersję sedan na 47 450 euro (51 500 euro z xDrive) i kombi na równe 49 000 euro. BMW 520e sedan kosztuje 53 700 euro, a 520e Touring 55 900 euro.