2020 był ostatnim rokiem dla tych samochodów: z tymi modelami się pożegnaliśmy, lista jest długa

2020 rok za nami. Nie było to łatwych 12 miesięcy dla branży motoryzacyjnej, która bardzo odczuła i ciągle odczuwa skutki pandemii koronawirusa. W 2020 roku pożegnaliśmy wiele modeli samochodów z najróżniejszych powodów. Niektóre samochody ewoluowały, inne zostały po prostu uśmiercone, a jeszcze inne musiały zostać wycofane przez coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin. Trzy grosze dorzuciła też elektryfikacja, podobnie jak ekspansja SUVów i crossoverów.

Bentley Mulsanne
Bentley Mulsanne

Już na początku 2020 roku, w styczniu, przerwano produkcję Aston Martina Rapide, który godnie zastąpił Lagondę, ale w pewnym sensie ustąpił miejsca nowemu modelowi DBX (SUV). Bentley wycofał z oferty Mulsanne i przy okazji silnik V8 o pojemności 6,75 l. Na próżno czekać na kontynuacje brytyjskich modeli, ponieważ obie firmy nie mają takich planów.

Alfa Romeo 4C Spider
Alfa Romeo 4C Spider

W 2020 roku do historii przeszła Alfa Romeo 4C, a wraz z nią wkrótce przejdzie Giulietta (Włosi już zmniejszyli produkcję). BMW wycofało swój zaawansowany technologicznie sportowy model o nazwie i8, który powstał w zaledwie 20 tysięcy egzemplarzy. BMW i8 było najdroższym nowym samochodem z trzycylindrowym silnikiem dostępnym w Polsce.

Ferrari GTC4 Lusso: tył
Ferrari GTC4 Lusso: tył

Ferrari pożegnało GTC4 Lusso, czyli do tej pory najbardziej praktyczne Ferrari. Model ten zostanie zastąpiony przez, a jakże – SUV-a. Ferrari Purosangue zadebiutuje w 2021 roku, natomiast prototyp jest już testowany po drogach publicznych.

Mercedes Klasy X (X350d 4MATIC)
Mercedes Klasy X (X350d 4MATIC)

W Mercedesie uznali, że Klasa X (pickup) nie odniosła dostatecznego sukcesu, dlatego zainteresowani od 2021 roku nie mają innego wyjścia, jak poszukiwanie dobrze zachowanego egzemplarza na rynku wtórnym. Mercedes pożegnał się również z modelami SLC i SL, ale historia tego drugiego będzie w przyszłości kontynuowana.

Seat Alhambra 20th Anniversary Edition
Seat Alhambra 20th Anniversary Edition

W 2020 roku został wyjaśniony rynek multivanów. Tych największych nie oferują już prawie wszyscy. Seat Alhambra to przeszłość, podobnie jak Sharan, Touran, Ford Galaxy czy wkrótce Renault Espace.

Citroen C4 Cactus 2018
Citroen C4 Cactus 2018

Z tańszych propozycji zrezygnowano ze Skody Citigo (przez chwilę była dostępna wersja elektryczna iV, ale została tymczasowo wycofana), Forda KA+, Citroena C4 Cactus i Dacii Logan MCV. W salonach nie znajdziesz także Peugeota 308 GTi. Nie możemy również zapominać o VW Golfie siódmej generacji, który został zastąpiony przez model ósmej generacji.

Mitsubishi i-MiEV (2009)
Mitsubishi i-MiEV (2009)

Wreszcie, na rynku samochodów elektrycznych również zanotowaliśmy pożegnanie. Mitsubishi i-MiEV był jednym z pierwszym samochodów elektrycznych dostępnych w polskich salonach. Pojawił się w 2009 roku, ale Japończycy nie rozwinęli projektu na tyle, żeby klienci byli zainteresowani miejskim elektrykiem. W efekcie i-MiEV bezpowrotnie wyjechał z salonów.