Panda znowu kpi z fury za milion złotych: prawie 40-letni Fiat w wyścigu z Porsche Taycanem (wideo)

Jeśli jesteś naszym stałym czytelnikiem to na pewno pamiętasz materiał filmowy z Alp, gdzie Panda 4×4 za niecałe 40 tysięcy złotych kompletnie ośmieszyła Range Rovera za pół miliona złotych podczas podjazdu pod ośnieżoną górkę.

Ten niepozorny włoski samochodzik, czyli Panda z napędem na cztery koła, została po raz pierwszy wprowadzona do sprzedaży w 1983 roku w formie modelu pierwszej generacji (na wideo). Fiat Panda 4×4 z 1983 roku jest napędzana przez czterocylindrowy silnik o mocy 48 koni mechanicznych, który pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 135 km/h.

> Tak skończyła się szybka jazda Porsche na święta: niemiecki pocisk spłonął w polskim rowie (wideo)

Jaki jest sens porównywania Pandy 4×4 do najnowszego modelu Porsche? Otóz 761-konny Taycan również dysponuje napędem na cztery koła, który świetnie sprawdza się zimą, gdy drogi są śliskie. Okazuje się, że technologia sprzed prawie 40 lat w rzeczywistym świecie nie odstaje mocno od najnowocześniej technologii opracowanej przez jednego z najbardziej doświadczonych producentów motoryzacyjnych. Przynajmniej na drodze pokrytej śniegiem, na której oba pojazdy wystartowały bardzo podobnie.

> Jechał spokojnie 900-konnym Porsche po autostradzie i spojrzał w lusterka: to ci niespodzianka (wideo)

Ten nietypowy wyścig drag race nie miał na celu wyłonienia zwycięzcy czy ośmieszenia jednego z pojazdów, a powstał jedynie w celach nienaukowych. W rzeczywistości są to dwa bardzo różne pojazdy, które dzieli kilkadziesiąt lat rozwoju inżynieryjnego i technologicznego. Bardzo przyjemnie jest popatrzeć na tanie miejskie wozidełko, w którym ciągle jest wiele werwy.