Ktoś kupił tę 20-letnią Hondę za prawie 300 tysięcy złotych: ma silnik 1.6 l, ale rozkręca się dopiero przy 8000 obr./min

Honda Civic Type R po raz pierwszy weszła do sprzedaży w 1997 roku, dwa lata po premierze szóstej generacji modelu Civic (1995). Trzydrzwiowy usportowiony hatchback był produkowany niecałe trzy lata do 2000 roku, dzięki czemu dzisiaj stał się bardzo pożądanym rarytasem wśród kolekcjonerów japońskich samochodów i fanów marki. Powstało zaledwie 16 tysięcy egzemplarzy, z czego wiele nie przeżyło próby czasu z różnych przyczyn.

Honda Civic Type R EK9: tył
Honda Civic Type R EK9: tył

Jak bardzo Honda Civic Type R EK9 jest rozchwytywana? Na przykład ten konkretny ciemny egzemplarz z 2000 roku, czyli jeden z ostatnich wyprodukowanych egzemplarzy, który przejechał niecałe 2600 kilometrów został właśnie sprzedany w Japonii za 62 600 euro, czyli według średniego kursu walut około 290 tysięcy złotych.

Honda Civic Type R EK9: wnętrze
Honda Civic Type R EK9: wnętrze

Civic Type R jest w doskonałym stanie, na karoserii nie znajdziemy ani jednej wgniotki, ryski czy nawet rdzy, która bardzo często gościła w Hondach z tamtego okresu. Auto zostało wyposażone w czerwone kubełkowe siedzenia Recaro SR3 i kontrastujące dywaniki w środku. Poza tym napęd jest przekazywany wyłącznie na przednią oś za pomocą silnika benzynowego o pojemności 1.6 l, który generuje 185 koni mechanicznych przy 8200 obrotów na minutę. Maksymalny moment obrotowy? 160 Nm przy 7500 obrotów na minutę. Honda Civic Type R EK9 przyspiesza do pierwszej setki w czasie 6,7 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalą 225 km/h.

Prawie 300 tysięcy złotych za ponad 20 letnią Hondę to spora kwota, ale nie zapominajmy, że za kolejne 5-10 lat może być jeszcze droższa. Warto przypomnieć, że najnowsza generacja Hondy Civic Type R kosztuje w polskich salonach od 154 900 złotych.