Inżynierowie BMW stworzyli takiego „dzika”, że sami się go boją: nowe M5 CS (2021) jest na torze szybsze niż torowe Porsche 911 GT3

Jeśli uważasz, że nasz majowy wpis na temat najpotężniejszego BMW M5 w historii był mocno przesadzony, to z pewnością będziesz zaskoczony najnowszymi doniesieniami. BMW M5 CS (2021) może naprawdę sporo namieszać na rynku motoryzacyjnym.

Według najnowszych informacji prototyp BMW M5 CS (2021) pokonał tor Lausitzring (tor zlokalizowany we wschodnich Niemczech) w czasie 1:31,88 sekundy. Jak dobry jest to czas? Nowe BMW M5 CS jest szybsze niż poprzednia generacja Porsche 911 GT3, które na tym samym torze osiągnęło czas 1:32,00. Warto zaznaczyć, że 911 GT3 jest zdecydowanie bardziej sportowym modelem przystosowanym do jazdy po profesjonalnych torach wyścigowych. BMW M5 CS jest również szybsze niż Audi R8 V10 Plus (1:32,11), Porsche Taycan Turbo S (1:32,76) czy BMW M8 Gran Coupe (1:32,96). Dla porównania, standardowe BMW M5 przejechało tor w czasie 1:33,40 (to grubo o ponad 3 sekundy wolniej w porównaniu do M5 CS).

> Tak hamuje BMW z 1989 roku przy prędkości 250 km/h: niejeden współczesny producent pozazdrości (wideo)

Pod maską BMW M5 CS zainstalowano silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 4.4 l i mocy nieujawnionej, ale przekraczającej 630 koni mechanicznych. Według naszych informacji moc maksymalna wynosi 650 koni mechanicznych oraz 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Motor współpracuje z 8-stopniową przekładnią automatyczną, natomiast całość stoi na 20-calowych kołach z oponami 275/35 z przodu i 285/35 z tyłu.

> Starym BMW pokazał „cwaniaczkowi” w Lamborghini gdzie jest jego miejsce: szczękę zbierał z podłogi (wideo)

BMW M5 CS waży 70 kilogramów mniej niż M5 Competition i będzie najszybszym modelem zbudowanym przez BMW do tej pory. Główną cechą charakterystyczną najszybszego BMW są żółte reflektory, które występują w M8 Gran Coupe First Edition. Wewnątrz można znaleźć fotele z włókna węglowego, które na zagłówkach mają wyrysowaną nitkę toru Nurburgring.