Volkswagen Tiguan jeszcze nigdy nie był dostępny w sportowej wersji R. Stało się to dopiero wraz z nadejściem modelu Tiguan po liftingu (2020), który został zmodyfikowany głównie w przedniej części nadwozia, gdzie pojawiły się nowe światła ledowe, przemodelowany zderzak oraz inaczej wyprofilowana maska. Volkswagen Tiguan to jeden z najlepiej sprzedających się modeli Volkswagena, dlatego nie dziwi nas decyzja włodarzy marki o wprowadzeniu do sprzedaży wersji R.
Volkswagen Tiguan R w porównaniu do standardowej wersji modelu charakteryzuje się sportowymi zderzakami, nakładkami na progi, większymi kołami o rozmiarze 20-cali oraz czterema końcówkami układu wydechowego. Wewnątrz nie zabrakło wielu sportowych akcentów, w tym lepiej wyprofilowanej kierowcy, niebieskich akcentów oraz sportowych foteli ze zintegrowanymi zagłówkami. Całość naturalnie opiera się na cyfrowych wskaźnikach i dużym ekranie do obsługi systemu multimedialnego. Tiguan R dysponuje także bardziej wydajnymi hamulcami, dodatkowym sportowym trybem jazdy, obniżonym zawieszeniem o 10 milimetrów i łopatkami do zmiany biegów.
Volkswagen Tiguan R chowa pod maską znany silnik benzynowy o pojemności 2.0 l i mocy 320 koni mechanicznych oraz 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła za pomocą 7-stopniowej przekładni automatycznej, natomiast producent podaje czas przyspieszenia do pierwszej setki na poziomie 4,9 sekundy (prędkość maksymalna 250 km/h).


Ile kosztuje Volkswagen Tiguan R (2020)? Polski cennik otwiera kwota 237 190 złotych. Jednak klient po wybraniu kilku dodatków, takich jak wydech marki Akrapovic z tytanowymi końcówkami czy 21-calowe koła, może bardzo łatwo zbliżyć się do kwoty końcowej wynoszącej około 300 tysięcy złotych.