Toyota RAV4 z napędem hybrydowym typu plug-in oficjalnie debiutuje w polskich salonach sprzedaży. Ile trzeba zapłacić, aby wyjechać z salonu nową RAV4 PHEV? Okazuje się, że auto w podstawowej wersji wyposażenia jest tańsze od Suzuki Across wycenionego na 261 800 złotych, które jest bliźniaczym modelem Toyoty.
Cennik nowej Toyoty RAV4 PHEV otwiera kwota 228 900 złotych. Za taką ilość pieniędzy przelanych na konto dilera klient otrzymuje wersję RAV4 Plug-in Hybrid Dynamic, która zawiera m.in. reflektory ledowe, 9-calowy ekran do sterowania funkcjami multimedialnymi, podgrzewane fotele oraz elektryczny fotel kierowcy. Nie brakuje również ładowarki o mocy 6,6 kW umożliwiającej naładowanie samochodu w czasie około 4 godzin.
Bogatsza wersja RAV4 PHEV Selection z systemem kamer 360 stopni i cyfrowym lusterkiem, podgrzewaną kierownicą czy dwukolorowym malowaniem również nie jest droższa od Acrossa, ponieważ kosztuje 248 900 złotych. Cenę Suzuki Across przebija dopiero egzemplarz Selection z pakietem VIP (system audio JBL, head-up, skórzana tapicerka, wentylowane przednie fotele, panoramiczny dach). Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Selection + VIP kosztuje 264 900 złotych.
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid generuje 306 koni mechanicznych (podstawą jest silnik benzynowy o pojemności 2.5 l). Taka moc pozwala na przyspieszenie do pierwszej setki w czasie 6,2 sekundy oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej elektronicznie ograniczonej do 180 km/h. RAV4 Plug-in Hybrid przejedzie w trybie elektrycznym do 75 kilometrów.