Ile kosztuje Toyota RAV4 Plug-in Hybrid (PHEV)? Paradoks, bo jest taniej niż za bliźniacze Suzuki Across

Toyota RAV4 z napędem hybrydowym typu plug-in oficjalnie debiutuje w polskich salonach sprzedaży. Ile trzeba zapłacić, aby wyjechać z salonu nową RAV4 PHEV? Okazuje się, że auto w podstawowej wersji wyposażenia jest tańsze od Suzuki Across wycenionego na 261 800 złotych, które jest bliźniaczym modelem Toyoty.

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid (PHEV) 2020
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid (PHEV) 2020: tył

Cennik nowej Toyoty RAV4 PHEV otwiera kwota 228 900 złotych. Za taką ilość pieniędzy przelanych na konto dilera klient otrzymuje wersję RAV4 Plug-in Hybrid Dynamic, która zawiera m.in. reflektory ledowe, 9-calowy ekran do sterowania funkcjami multimedialnymi, podgrzewane fotele oraz elektryczny fotel kierowcy. Nie brakuje również ładowarki o mocy 6,6 kW umożliwiającej naładowanie samochodu w czasie około 4 godzin.

Bogatsza wersja RAV4 PHEV Selection z systemem kamer 360 stopni i cyfrowym lusterkiem, podgrzewaną kierownicą czy dwukolorowym malowaniem również nie jest droższa od Acrossa, ponieważ kosztuje 248 900 złotych. Cenę Suzuki Across przebija dopiero egzemplarz Selection z pakietem VIP (system audio JBL, head-up, skórzana tapicerka, wentylowane przednie fotele, panoramiczny dach). Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Selection + VIP kosztuje 264 900 złotych.

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid (PHEV) 2020
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid (PHEV) 2020: wnętrze

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid generuje 306 koni mechanicznych (podstawą jest silnik benzynowy o pojemności 2.5 l). Taka moc pozwala na przyspieszenie do pierwszej setki w czasie 6,2 sekundy oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej elektronicznie ograniczonej do 180 km/h. RAV4 Plug-in Hybrid przejedzie w trybie elektrycznym do 75 kilometrów.