Ile kosztuje Cupra Formentor? Polska cena nowego SUVa od 115.900 złotych, ale jest haczyk

Cupra Formentor to pierwszy od podstaw opracowany model niedawno powstałej marki Cupra. Wydawało się, że Formentor będzie oferowany wyłącznie z mocnymi jednostkami napędowymi, w tym z silnikiem o pojemności 2.0 l i mocy 310 koni mechanicznych oraz z wariantem hybrydowym typu plug-in o mocy całkowitej 245 koni mechanicznych. Na horyzoncie widać nawet 410-konną wersję, która obecnie jest testowana na torze Nurburgring Nordschleife.

Tymczasem okazuje się, że pod maskę Cupry Formentor trafi również silnik o pojemności 1.5 TSI i mocy 150 koni mechanicznych. Jest to ten sam silnik, który występuje np. w Skodzie Karoq Sportline. Benzynowa jednostka napędowa pozwala na przyspieszenie do pierwszej setki w czasie 8,9 sekundy oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 204 km/h. Czas przyspieszenia jest prawie dwa razy gorszy w porównaniu do wariantu o mocy 310 koni mechanicznych (4,9 sekundy). Nie wspominając o prędkości maksymalnej, której nawet nie można porównywać (elektronicznie ograniczone 250 km/h).

> Cupra Formentor 2020 oficjalnie: pierwszy model opracowany specjalnie dla Cupry będzie PHEV

Jakie są plusy Cupry Formentor 1.5 TSI? Pali zdecydowanie mniej niż odmiana o mocy ponad 300 koni mechanicznych. Według danych producenta średnie zużycie paliwa wynosi niecałe 7 litrów paliwa na 100 kilometrów.

Cupra Formentor 1.5 TSI
Cupra Formentor 1.5 TSI

Drugą korzyścią jest znaczne obniżenie ceny. Podczas gdy za najtańszą wersję Formentora z mocnym silnikiem należy przelać na konto dilera kwotę 194 500 złotych, za wersję z motorem o pojemności 1.5 TSI przyjdzie nam zapłacić 115 900 złotych lub 124 300 złotych w wersji z automatyczną skrzynią biegów. Nie ma możliwości wyboru wersji z napędem na cztery koła 4Drive.

> Cupra Formentor (2020): przyjmowanie zamówień od lipca, pierwsze dostawy jesienią

Wyposażenie Cupry Formentor 1.5 TSI już w standardzie jest bardzo przyzwoite i obejmuje m.in. kamerę cofania, 7 poduszek powietrznych, cyfrowy zestaw wskaźników, czujniki deszczu i zmierzchu, podgrzewane siedzenia, 10-calowy ekran dotykowy, aktywny tempomat, system audio z 6 głośnikami, sportowe fotele oraz czarną podsufitkę. Pakiet Comfort+ za niecałe 7 tysięcy złotych uzupełnia wyposażenie o 18-calowe koła, komplet systemów bezpieczeństwa, elektryczne i bezdotykowe otwieranie bagażnika oraz lepszą nawigację.