Honda CR-V Hybrid (2020): test, spalanie, osiągi, polska cena i pojemności

Zainteresowanie samochodami typu SUV od lat jest tak duże, że każdy liczący się w branży producent posiada takowy model. W 2020 roku klienci coraz częściej zwracają uwagę na napęd, a ten najlepiej jakby był nowoczesny i ekonomiczny. Jednym z najpopularniejszych modeli na rynku jest bezsprzecznie Honda CR-V, która od wielu lat ma ugruntowaną pozycje. Honda postanowiła wprowadzić do sprzedaży model hybrydowy, który w roku modelowym 2020 jest dostępny wyłącznie w wersji z automatyczną przekładnią CVT i silnikiem o pojemności 2.0 l i mocy 184 koni mechanicznych. Klient może wybrać spośród dwóch rodzajów napędów: 2WD oraz 4WD (napęd na cztery koła).

Chyba nikt nie ma problemu z odróżnieniem CR-V na drogach, samochód przez lata przyzwyczaił nas swoją typowo japońską stylistyką, która niczym specjalnym się nie wyróżniała. Patrząc na najnowszy model, można odnieść wrażenie, że styliści w końcu nadali karoserii charakteru. Może nie jest to najpiękniejszy samochód w klasie, ale wyróżnia się na tle konkurentów. Nudne obłe kształty zostały zastąpione ostrymi liniami, które w końcu są tożsame ze sportową charakterystyką marki. Z boku najwięcej uwagi przykuwają duże nadkola, które zostały ozdobione 18 calowymi felgami. Aby karoseria nie zatraciła terenowych smaczków projektanci nie zapomnieli o dużym przednim i tylnym zderzaku oraz bocznych listewkach, które mają za zadanie ochraniać powłokę lakierniczą przed zarysowaniami – dzięki temu całość zyskała lekkości mimo znacznych rozmiarów.

Honda CR-V Hybrid (2020)
Honda CR-V Hybrid (2020)
Honda CR-V Hybrid (2020)
Honda CR-V Hybrid (2020)

Gdy zajrzymy do wnętrza od razu poczujemy, że mamy do czynienia z japońskim autem – jest ergonomicznie, elegancko, prosto i solidnie. Auto już seryjnie zostało bardzo bogato wyposażone i dysponuje m.in. automatyczną klimatyzacją, kompletem systemów bezpieczeństwa z adaptacyjnym tempomatem, inteligentnym wyświetlaczem wielofunkcyjnym (head-up za dopłatą), pełną elektryką, podgrzewanymi przednimi siedzeniami oraz 5-calowym ekranem z radiem AM/FM. W lepszych wersjach na pokładzie znalazł się system multimedialny Honda CONNECT+ z nawigacją Garmin.

Honda CR-V Hybrid (2020)
Honda CR-V Hybrid (2020): wnętrze

Wszelkie materiały użyte do wykończenia są bardzo dobrej jakości. Nie można mieć najmniejszych zastrzeżeń do rozmieszczenia przycisków oraz pokręteł, wszystko jest pod ręką i nie wymaga przeczytania kilkusetstronowej instrukcji. Zamiast tradycyjnego lewarka do zmiany biegów zastosowano przyciski, które są zdecydowanie wygodniejszym rozwiązaniem. Poniżej znajdują się uchwyty na napoje oraz duży schowek, który dobrze spełnia rolę podłokietnika – bardzo przydatny w dłuższych podróżach. Zasiadając za kierownicą nowej Hondy CRV będziemy mile zaskoczeni przestronnością wnętrza, a dzięki wygodnym fotelom jazda będzie należeć do komfortowych.

Honda CR-V Hybrid (2020)
Honda CR-V Hybrid (2020)
Honda CR-V Hybrid (2020)
Honda CR-V Hybrid (2020)

Ponarzekać można za to na wielofunkcyjną kierownice, której obsługa wymaga przyzwyczajenia. Z tyłu jest równie przestronnie, miejsca nad głową jest wystarczająco, a dzięki płaskiej podłodze – możemy podróżować komfortowo nawet w pięć osób. Bagażnik oferuje 497 litrów pojemności, czyli o prawie 100 litrów mniej niż model napędzany konwencjonalnym silnikiem. 57-litrowy zbiornik paliwa wystarczy na przejechanie około 700 kilometrów bez tankowania.

> Obcokrajowiec pędzi Hondą 184 km/h na autostradzie i wyprzedza go Polak. Kierowca nie dowierzał, czym jechał [wideo]

Napęd hybrydowy CR-V Hybrid składa się z silnika benzynowego o pojemności 2.0 l połączonego z jednostką elektryczną. Łączna moc tej konfiguracji to 184 koni mechanicznych oraz 315 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki takim parametrom samochód chętnie przyspiesza, a wyprzedzanie mimo znacznej masy należy do bezstresowych. Niektórych może zrazić dźwięk wyjącej przekładni CVT podczas gwałtownego przyspieszania, ale za to według danych producenta średnie spalanie na trasie wynosi około 6 litrów paliwa na 100 kilometrów. W zależności od napędu spalanie w mieście wynosi od 7,4 litrów paliwa na 100 kilometrów do 8,4 litrów paliwa na 100 kilometrów. W rzeczywistości należy dodać do tych wyników około 1,5 litrów paliwa na 100 kilometrów, co i tak wygląda bardzo przyzwoicie.

Honda CR-V Hybrid (2020)
Honda CR-V Hybrid (2020): układ napędu hybrydowego

Honda CR-V Hybrid przyspiesza do pierwszej setki w czasie 8,8 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 180 km/h. Warto zauważyć, że dokładnie taką prędkość maksymalną osiągają wszystkie nowe modele Volvo, nawet te najbardziej sportowe.

Dużym plusem CR-V Hybrid jest prowadzenie. Zawieszenie jest świetnie zestrojone – jakby idealnie stworzone na nasze drogi. Bardzo dobrze tłumi wszystkie drogowe niespodzianki. Mimo, że środek ciężkości jest podwyższony samochód podczas pokonywania zakrętów zachowuje się pewnie. Wybijmy sobie za to terenową wyprawkę – prześwit skutecznie do tego zniechęca.

> Nowa Honda Civic 2020: odświeżony wygląd, nowe wnętrze i wersja Sport Line

Najnowsza Honda CR-V Hybrid z powodzeniem spełni funkcję samochodu rodzinnego, w którym wakacyjne wyjazdy nie będą uciążliwe. Wygląda na to, że konstruktorzy znaleźli złoty środek – walory techniczne, nowoczesne linie i komfort podróżowania powinny kontynuować kolejne sukcesy Hondy CR-V. Ile kosztuje nowa Honda CR-V Hybrid? Niestety za testowany egzemplarz z napędem hybrydowym należy zapłacić 189 900 złotych (wersja Executive i napęd 4WD) – jest to duża cena, ale konkurencja wypada podobnie. Najtańsza wersja hybrydowej CR-V kosztuje 142 400 złotych (napęd tylko na przód i wersja Comfort).