Audi RS Q8 vs. BMW X5 M: niemiecki SUV dosłownie wciągnął swojego konkurenta. Jest tańszy i szybszy (wideo)

Samochody typu SUV i crossover są bardzo częstym widokiem na drogach. Zgodnie z rankingami sprzedaży, w ostatnich latach głównie one trafiały do garaży polskich klientów. Nic więc dziwnego, że producenci zaczęli produkować najróżniejsze odmiany modeli tego segmentu, w tym te najmocniejsze, które zawstydzają niejedno auto sportowe.

Jeśli masz do wydania przynajmniej „pół bańki”, lubujesz się w niemieckiej motoryzacji i chcesz mieć do dyspozycji stado koni mechanicznych, z pewnością kojarzysz takie modele jak Audi RS Q8 czy BMW X5 M. Pierwszy z nich waży 2300 kilogramów i chowa pod maską silnik benzynowy biturbo o pojemności 4.0 L i mocy 600 koni mechanicznych oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jest to dokładnie ta sama jednostka napędowa, która występuje chociażby w modelu RS6. Silnik współpracuje z 8-stopniową przekładnią Tiptronic i napędza wszystkie cztery koła (quattro).

Konkurencyjne BMW X5 M dysponuje motorem o większej pojemności – 4.4 l V8 twin-turbo, który generuje 625 koni mechanicznych oraz 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego (+ 25 KM i -50 Nm w porównaniu do Audi). Podobnie jak w modelu z Ingolstadt, silnik X5 M współpracuje z 8-stopniową przekładnią i przekazuje moc na wszystkie koła (xDrive). Masa własna X5 M wynosi aż 2375 kilogramów.

> Czy SUV Lamborghini w pojedynku na prostej może równać się z tradycyjnymi modelami Lamborghini? Urus vs. Aventador i Huracan

Który SUV jest szybszy w pojedynku na prostej? Okazuje się, że BMW proponuje model z lepszymi osiągami. Co prawda X5 M ma o 25 koni mechanicznych więcej, ale moment obrotowy jest już na korzyść Audi. Co jeszcze bardziej szokuje, BMW osiągnęło świetny rezultat pomimo wagi większej aż o 75 kilogramów. Warto porównać ceny obu modeli. Podczas gdy Audi RS Q8 zostało wycenione przynajmniej na 643 700 złotych, X5 M kosztuje ponad 40 tysięcy złotych mniej (dokładnie 599 500 złotych).