Volkswagen Golf VIII R (2021): w nowym modelu 320 KM i dwa nowe tryby (w tym Drift Mode)

Volkswagen oficjalnie zaprezentował ósmą generację Golfa R, który w porównaniu do „cywilnej” wersji modelu charakteryzuje się bardziej agresywnymi zderzakami, inną osłoną chłodnicy z ledowymi listwami, dodatkowym ospojlerowaniem, dyfuzorem oraz czterema końcówkami układu wydechowego.

VW Golf R (2021) standardowo stoi na 18-calowych aluminiowych felgach, ale opcjonalnie dostępne są koła o rozmiarze 19-cali. Zawieszenie jest sztywniejsze, a prześwit został zmniejszony o 2 centymetry w porównaniu do zwykłego Golfa VIII. Hamulce składają się z tarcz o rozmiarach 358 milimetrów z przodu (dwutłoczkowe) oraz 330 milimetrów z tyłu (jednotłoczkowe).

Volkswagen Golf VIII R (2021)
Volkswagen Golf VIII R (2021)
Volkswagen Golf VIII R (2021)
Volkswagen Golf VIII R (2021)

Volkswagen Golf VIII R (2021)

Volkswagen Golf VIII R (2021)
Volkswagen Golf VIII R (2021)

Nowy Golf R chowa pod maską silnik benzynowy TSI o pojemności 2.0 l i mocy 320 koni mechanicznych oraz 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Według danych producenta Golf R (2021) przyspiesza do pierwszej setki w czasie 4,7 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Motor współpracuje wyłącznie z 7-biegową skrzynią automatyczną DSG, która przekazuje napęd na wszystkie koła (w USA dostępna jest wersja z manualną przekładnią). Kierowca ma do dyspozycji cztery tryby jazy: komfortowy, sportowy, indywidualny oraz na wyścig.

> Volkswagen Golf GTI Clubsport (2021) debiutuje z mocą 300 KM, napędem FWD i specjalnym trybem na tor Nordschleife

Dla poszukujących mocniejszych wrażeń oferowany będzie pakiet R-Performance z tytanowym układem wydechowym, 19-calowymi koła z oponami Michelin Pilot Sport Cup 2, większym spojlerem oraz dwoma nowymi trybami: Special i Drift Mode. Pierwszy tryb zawiera najlepsze ustawienia na tor Nurburgring Nordschleife, ale zawieszenie jest miększe w porównaniu do trybu Race. Warto dodać, że nowy Golf R może przejechać Nordschleife w czasie nawet 7:51 sekundy (to aż o 19 sekund szybciej w porównaniu do Golfa VII R). Tryb Drift Mode, jak sama nazwa wskazuje jest przeznaczony do driftingu (po raz pierwszy podobny tryb w samochodzie tej klasy zadebiutował w Fordzie Focusie RS).

Jeśli chodzi o wyposażenie wewnątrz modelu, w Golfie R (2021) zastosowano skórzaną tapicerkę Nappa, kubełkowe fotele, niebieskie szwy, cyfrowy zestaw wskaźników, logotypy R, ekran dotykowy o rozmiarze 10-cali oraz sportową kierownicę z większymi łopatkami i specjalnym przyciskiem R, który momentalnie aktywuje tryb Race.

> Nowy Volkswagen Golf GTI 2021: może komunikować się z innymi samochodami (Car2x)

Kiedy w salonach pojawią się pierwsze egzemplarze Golfa R? Nieprędko. Volkswagen zamierza wprowadzić nowy model w drugim lub trzecim kwartale 2021 roku. Należy spodziewać się ceny wyższej o około 10 tysięcy złotych w porównaniu do siódmej generacji.