Oczywistym jest, że samochody elektryczne doskonale przyspieszają ze względu na charakter silników elektrycznych, które zapewniają maksymalny moment obrotowy od 0 km/h. Jak będzie wyglądał pojedynek dwóch modeli z tej samej rodziny, ale z kompletnie innymi napędami? Elektryczny Volkswagen ID.3 zmierzy się z najnowszym Volkswagenem Golfem GTI.
Volkswagen ID.3 napędzany jest wyłącznie na tylne koła i został wyposażony w silnik elektryczny o mocy 204 koni mechanicznych oraz 310 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry pozwalają w teorii na osiągnięcie 100 km/h w czasie 7,3 sekundy.
Volkswagen Golf 8 GTI (2021) chowa pod maską motor TSI o nazwie kodowej EA888 evo4 o pojemności 2.0 l i mocy 245 koni mechanicznych oraz 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Najnowszy model może współpracować z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-stopniową przekładnią automatyczną z podwójnym sprzęgłem – w tym przypadku mamy do czynienia z automatyczną skrzynią biegów. Napęd podobnie jak w ID.3 przekazywany jest tylko na jedną oś, ale Golf GTI całą moc przekazuje na przód. Według danych producenta Volkswagen Golf 8 GTI przyspiesza do pierwszej setki w czasie szybszym niż 6 sekund i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h.
Według danych technicznych Golf 8 GTI powinien sobie gładko poradzić z elektrycznym ID.3, ale w rzeczywistości jednostka elektryczna triumfowała nad usportowionym hatchbackiem.
Nie bez powodu w tytule dopisaliśmy, że w 2021 roku nie pójdzie już tak łatwo. Mamy na myśli powtórzenie pojedynku, ale z Golfem 8 R (2021), który dysponuje mocą 320 koni mechanicznych. 75 koni mechanicznych i napęd na cztery koła powinny zapewnić zwycięstwo modelowi z konwencjonalnym napędem.
https://youtu.be/mLBDkZF07dQ?t=71