11. generacja Civica został oficjalnie zaprezentowana. Co prawda Honda określa model na zdjęciach jako samochód prototypowy, ale zgodnie z zapowiedzią Japończyków wersja produkcyjna będzie wyglądała prawie identycznie. Na początku Honda zdecydowała się pokazać wersję sedan modelu (5D), ale auto będzie oferowane również jako hatchback (4D). W ofercie nie zabraknie także najszybszego wariantu Civic Type R (2022).
Projekt nowego Civica został opracowany z myślą o stworzeniu samochodu bardziej luksusowego, lekkiego i smukłego. Wysokość nadwozia została zmniejszona przy jednoczesnym zwiększeniu szerokości całkowitej. Słupki zostały natomiast odchudzone, co skutkuje zdecydowanie lepsza widocznością dookoła samochodu. Wbrew filozofii BMW, inżynierowie Hondy opracowali niewielki grill, który dzięki kilku sztuczkom designerów świetnie komponuje się z nowymi reflektorami.


Wewnątrz zdecydowano się na zupełną rewolucje. Projekt kabiny w założeniu miał być prosty i ergonomiczny, a w rzeczywistości charakteryzuje się 9-calowym ekranem dotykowym na środku deski rozdzielczej, trójramienną kierownicą oraz aluminiowymi i czarnymi błyszczącymi dekorami. Nowy Civic (2022) otrzyma szereg najnowocześniejszych systemów bezpieczeństwa oraz systemów wspomagających kierowcę podczas jazdy, w tym ulepszony system poduszek powietrznych oraz konstrukcję nadwozia Advanced Compatibility Engineering, która poprawia ochronę pasażerów i pieszych w razie wypadku.


Honda nie ujawniła żadnych szczegółów na temat silników, które będą oferowane w Civicu (2022). Pewne jest natomiast, że nowa Honda Civic nie będzie dostępna z napędem na cztery koła (nawet w wersji hybrydowej).
Produkcyjna wersja nowej Hondy Civic zostanie zaprezentowana wiosną 2021 roku. Co istotne, samochód będzie produkowany tylko w USA oraz w Japonii, ponieważ brytyjska fabryka w Swindon zostanie zamknięta w 2021 roku.