Władze BMW w planach restrukturyzacji firmy potwierdzili, że wszystkie fabryki niemieckiej marki będą produkowały co najmniej po jednym samochodzie elektrycznym do końca 2022 roku. Od 2021 roku BMW rozpocznie produkcję i4 i iX w swoich zakładach zlokalizowanych w Monachium i Dingolfing, przy czym z taśm produkcyjnych tej ostatniej będą zjeżdżały elektryczne wersje następnych generacji serii 5 oraz serii 7.
Wielu szczególnie zainteresuje lub ucieszy fakt, że BMW nie zamierza uśmiercać modelu X1. Crossover segmentu C, który w formie pierwszej generacji został zaprezentowany w 2009 roku, ma powrócić w zupełnie nowej odsłonie w 2022 roku. Nowe BMW X1 (2022) będzie dostępne zarówno z silnikami konwencjonalnymi, jak i w wersji całkowicie elektrycznej (BMW iX1), które będą dysponowały mocą od 180 do nawet 250 koni mechanicznych.
Druga generacja BMW X1 produkowana jest od 2015 roku między innymi w fabryce w Ratyzbonie (Regensburg). Produkcja nowej generacji X1 zostanie utrzymana w tych samych zakładach, co potwierdzili przedstawiciele BMW.
W dłuższej perspektywie poinformowano również, że z zakładów w Lipsku od 2023 roku będą zjeżdżały nowe egzemplarze Mini Countryman. To bardzo dobra informacja dla osób, które niechętnie przyjęły wiadomość o wstrzymaniu prac nad nową generacją modeli Mini w lutym tego roku. Nowy Countryman będzie napędzany silnikami spalinowymi, ale do oferty wejdzie również wariant całkowicie elektryczny.