Nowe Porsche 911 Turbo S vs. stare 911 GT2 RS: w teorii powinny iść bardzo równo (wideo)

Najnowsza generacja Porsche 911 Turbo S niejednokrotnie pokazywała, że nie boi się pojedynku z absolutnie żadnym modelem, nawet jeśli ma 1000 koni mechanicznych. Nowe 911 Turbo S, które według danych producenta waży dokładnie 1640 kilogramów tym razem zmierzy się ze znacznie lżejszą (1470 kilogramów) poprzednią generacją 911 GT2 RS. 170 kilogramów przy masach rzędu 1,5 tony to bardzo dużo, dlatego o zwycięzcy pojedynku mogą przesądzić parametry techniczne.

Porsche 911 Turbo S (2020) napędza sześciocylindrowy motor o pojemności 3.8 l i mocy 650 koni mechanicznych oraz maksymalnego momentu obrotowego. Silnik współpracuje z 8-stopniową przekładnią automatyczną, która przekazuje napęd na wszystkie koła.

> Porsche 911 Turbo S vs. McLaren 600LT Spider: jeden z modeli powinien wygrać, a dostał potężny łomot

Porsche 911 GT2 RS również dysponuje silnikiem o pojemności 3.8 l, ale o mocy podkręconej aż do 700 koni mechanicznych oraz 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Istotna różnica występuje w napędzie, ponieważ tutaj mamy do czynienia z pojazdem napędzanym wyłącznie na tylną oś. Producent podaje jednak czas przyspieszenia do pierwszej setki w czasie 2,8 sekundy oraz do dwustu w czasie zaledwie 8,3 sekundy. Czas do pierwszej setki jest bardzo zbliżony do 911 Turbo S (2,7 sekundy), ale żeby kierowca Turbo S zobaczył na liczniku 200 km/h musi „poczekać” dodatkowe 0,6 sekundy (8,9 sekundy). Niech wygra szybszy!