BMW oficjalnie zaprezentowało nowy flagowy model o nazwie iX. Jest to w pełni elektryczny SUV z funkcją półautonomicznej jazdy, do tej pory znany jako iNext.
BMW iX zostało oparte na nowej platformie opracowanej specjalnie przez bawarską firmę dla pojazdów elektrycznych. BMW jest dumne szczególnie z funkcji zautomatyzowanej jazdy i technologii cyfrowych wprowadzonych na pokład. Na przykład komputer może przetwarzać 20 razy więcej danych nić poprzednie modele.
Jeśli chodzi o wymiary zewnętrze, iX jest bardzo zbliżone do modeli BMW z konwencjonalnym napędem. Nadwozie jest tak długie jak X5, wysokie jak X6 i ma koła tego samego rozmiaru co X7. iX ma aerodynamikę ze współczynnikiem oporu powietrza (cX) wynoszącym 0,25. Duży przedni grill najprawdopodobniej będzie powodem kolejnych kontrowersji, ale jest funkcjonalny i zawiera czujniki, radary oraz kamery, z których korzystają zaawansowane systemy wspomagające kierowcę podczas jazdy. BMW iX (2021) jest też pierwszym seryjnym pojazdem z sześciokątną kierownicą, która według Niemców lepiej trzyma się w dłoni i daje kierowcę lepszy podgląd na deskę rozdzielczą. Skoro przy wnętrzu jesteśmy to warto dodać, że BMW iX ma największą szklaną powierzchnię, na jaką kiedykolwiek zdecydowano się w jednym modelu BMW.
Duży elektryczny SUV napędzany jest całkowicie elektrycznym układem napędowym piątej generacji, który składa się z dwóch silników elektrycznych o łącznej mocy ponad 500 koni mechanicznych. Producent podaje, że iX przyspiesza do pierwszej setki w czasie mniejszym niż 5 sekund.
Silniki zostały połączone z potężnym akumulatorem o mocy 100 kWh, który zapewnia zasięg 600 kilometrów według standardów WLTP. Ile czasu trwa ładowanie BMW iX? Szybkie ładowanie prądem stałym o mocy do 200 kW naładuje akumulator do 70% pojemności w czasie 40 minut. 10 minut ładowania wystarcza na przejechanie 120 kilometrów.
Produkcja BMW iX w zakładach w Dingolfing rozpocznie się w drugiej połowie 2021 roku. Pierwsze egzemplarze w polskich salonach powinny pojawić się pod koniec tego samego roku.