Ford oficjalnie poinformował o rozpoczęciu produkcji w hiszpańskiej fabryce w Walencji zelektryfikowanej wersji modelu Kuga. Ford Kuga FHEV nie jest modelem hybrydowym typu plug-in (PHEV), a samoładującą się hybrydową wersją popularnego SUV-a. Auto na polskim rynku powalczy przede wszystkim z Toyotą RAV4.
Moc maksymalna 190 koni mechanicznych pochodzi z silnika benzynowego o pojemności 2.5 l połączonego z akumulatorem o pojemności 1,1 kWh. Jednostka współpracuje z bezstopniową skrzynią biegów CVT, zaprojektowaną specjalnie do współpracy z motorem o pojemności 2.5 l.
Hybrydowy Ford Kuga według danych producenta przyspiesza do pierwszej setki w czasie 9,1 sekundy oraz zużywa średnio około 5,4 litrów paliwa na 100 kilometrów. Ford twierdzi, że 54-litrowy zbiornik paliwa umożliwia Kudze Hybrid przejechanie dystansu do 1000 kilometrów na pełnym baku paliwa. To prawie o 30 procent większy zasięg niż w przypadku Kugi z napędem plug-in hybrid.
Inżynierowie Forda przy projektowaniu hybrydowej Kugi zadbali o drobiazgi, które znacząco wpływają na uzyskanie imponującego zasięgu. Na przykład zainstalowano specjalny system wykorzystujący temperaturę spalin celem ogrzania układu hybrydowego i w rezultacie umożliwienia wcześniejszej jazdy w trybie elektrycznym. Kuga Hybrid będzie pierwszym zelektryfikowanym SUV-em z napędem wyłącznie na przednią oś, choć na niektórych rynkach europejskich będzie oferowana opcja napędu na cztery koła AWD (nie wiadomo czy w Polsce również).
Ford będzie oferował Kugę Hybrid w wariantach ST Line Edition, ST Line X Edition i Vignale. Wszystkie modele będą standardowo wyposażone w modem FordPass Connect, oferujący aktualizacje informacji o ruchu drogowymi i umożliwiający korzystanie z różnych usług online. System multimedialny Ford SYNC 3 z 8-calowym ekranem dotykowym widnieje w katalogu jako opcja, podobnie jak wysokiej jakości system audio B&O. Hybrydowa Kuga za to już w standardzie jest wyposażona w szereg nowoczesnych systemów bezpieczeństwa oraz systemów asystujących kierowcę podczas jazdy.